In timp ce sindicalistii sustin ca inchiderea aeroportului este decisa pentru a da satisfactie unor interese de grup, secretarul de stat, Aleodor Francu, din Ministerul Transporturilor, considera ca afirmatiile ministrului Traian Basescu au fost interpretate gresit.
Indiferent de interpretare, cert este ca, la sfarsitul lunii martie, aproximativ 40% din cursele interne au fost deja transferate pe Otopeni. Aleodor Francu, ministru secretar de stat in Ministerul Transporturilor, sustine ca decizia este normala si „are in vedere protejarea fonica a zonei si asigurarea unor facilitati pentru pasageri”. El afirma ca este nevoie de o fluidizare a traficului si ca astfel se elimina problemele de tranzit intre Baneasa si Otopeni. Afirmatiile secretarului de stat sunt insa contrazise de statisticile efectuate in cadrul Aeroportului Baneasa. Conform acestora, doar 2,1% dintre pasageri se deplaseaza de la Baneasa catre Otopeni, in timp ce 97,9 % se deplaseaza catre centrul Capitalei.
Ramane, asadar, o singura justificare, pe care Aleodor Francu a prezentat-o evaziv : „Extinderea Bucurestiului este una clara spre nord. De aceea, Baneasa a devenit aeroport de oras. El va trebui sa fie restrictionat pentru comunitatea din zona”. Cum „comunitatea din zona”, respectiv locuitorii din vechiul cartier Baneasa, nu a protestat fata de poluarea fonica pana acum, angajatii aeroportului cred ca sesizarile vin din partea celor care si-au construit vile chiar la limita zonei de siguranta a aeroportului, mai precis la capatul pistei de aterizare. Dintre acestia fac parte personalitati din lumea sportului si oameni politici. Pe autorizatiile de constructie eliberate de Primarie pentru cei in cauza este specificat ca acestia isi asuma riscurile ce decurg dintr-o astfel de pozitionare a locuintei.
Liderul Sindicatului Independent al Aeroportului Baneasa, Stefan Mladin, afirma ca, pe langa anumite interese de dezvoltare a cartierului rezidential in Baneasa, mai exista si alte justificari nedeclarate de reprezentantii Ministerului Transporturilor. Este vorba de investitiile de peste 200 de milioane de dolari pe care ministerul in cauza le-a facut in Aeroportul Otopeni, fara ca aceste investitii sa fie sustinute de o crestere reala a traficului aerian.
Astfel, reprezentantii ministerului incearca sa creeze o crestere artificiala a traficului pe aeroportul international. Cresterea artificiala nu consta numai in transferul curselor de pe Aeroportul Baneasa, ea este sustinuta si prin refuzul Ministerului Transporturilor de a aproba contracte pentru Baneasa cu mai multe firme straine, cum sunt Hemus Air, Air Ukraina, Air Moldova si o alta firma din Ungaria. Cele patru companii aeriene au preferat Aeroportul Baneasa pentru nivelul redus al taxelor. Prin refuzul ministerului, Aeroportul Baneasa a pierdut contracte ce totalizeaza peste 70.000 de dolari lunar, ceea ce ar fi reprezentat intrarea pe profit a activitatilor desfasurate pe aeroport. De asemenea, in urma declaratiilor facute de ministrul Basescu, doua firme de publicitate – Churchill Media si Vitrina Felix Media – au amanat semnarea unor contracte cu administratia aeroportului in valoare de 48.000 dolari anual.
Bosii din Baneasa vor sa inchida aeroportul
13 aprilie 2000, 12:00
Ultima modificare în 13 aprilie 2000, 15:00
In timp ce sindicalistii sustin ca inchiderea aeroportului este decisa pentru a da satisfactie unor interese de grup, secretarul de stat, Aleodor Francu, din Ministerul Transporturilor, considera ca afirmatiile ministrului Traian Basescu au fost interpretate gresit.Indiferent de interpretare, cert este ca, la sfarsitul lunii martie, aproximativ 40% din cursele interne au fost deja transferate pe Otopeni. Aleodor Francu, ministru secretar de stat in Ministerul Transporturilor, sustine ca decizia
Etichete: arhiva,
baneasa
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook