Box office: ce a fost şi ce urmează

În 2011, românii au optat pentru acţiune, efecte speciale spectaculoase, cei mai iubiţi supereroi, cele mai emoţionante poveşti de dragoste, dar şi cele mai hazlii animaţii. La ce filme se vor uita însă românii în 2012?

Filmul anului 2011 a fost, incontestabil, „Piraţii din Caraibe: Pe ape şi mai tulburi“, care care a bătut recordul de încasări în primul weekend pentru Europa (1,75 milioane de lei) şi a strâns aproape 350.000 de spectatori în sălile de cinema, înregistrând o cifră totală a încasărilor de 6,72 milioane de lei în cele 19 săptămâni în care a rulat. Animaţia „Motanul Încălţat“, distribuită în ţara noastră de Ro Image 2000, a ocupat un loc secund în box office-ul românesc, cu încasări de 4,36 milioane de lei, urmată fiind de „Nemuritorii 3D: Războiul zeilor“, care a avut încasări de 3,76 milioane de lei în cele 11 săptămâni cât a rulat. „Sherlock Holmes: Jocul umbrelor“ s-a remarcat din punctul de vedere al numărului de spectatori înregistraţi, adunând circa 223.000 de persoane în sălile de cinema autohtone.
Printre filmele care au făcut senzaţie în 2011 se mai numără „Transformers 3“, „Saga Amurg: Zori de Zi – Partea I“, „Marea mahmureală 2“, „Cei trei muschetari“ şi „Harry Potter şi Talismanele Morţii: Partea 2“.
Publicul român iubeşte, aşadar, filmele de aventură, dar şi eroii atipici, de aceea producţia „Brave“ (Neînfricată), încă o animaţie sub egida Pixar, pare a fi una dintre combinaţiile ideale pentru acesta în 2012, asemănătoare animaţiei „Tangled“ (O poveste încâlcită), aflată pe locul patru în box office-ul românesc de anul trecut.
„The Hunger Games“ (Jocurile Foamei) are potenţial să devină noul „Harry Potter“, iar „Battleship“, distribuit de Ro Image 2000, un „Transformers“… subacvatic, mizând pe succesul predecesorului său cu roboţi şi efecte speciale spectaculoase. „Prometheus“ vine cu aura şi succesul seriei „Alien“, ţinând cont că supereroii sunt iubiţi în orice cultură, crede Gloria Sauciuc, redactor-şef Cinemagia.
„John Carter“, tocmai lansat în cinematografe, este un film science-fiction în 3D, inspirat de personajul cu acelaşi nume, care a luat viaţă în lucrările lui Edgar Rice Burroughs începând cu 1911. „John Carter este bunicul lui Han Solo, din Star Wars, şi tatăl lui Superman, deoarece a inspirat producătorii de film în conturarea acestor bine-cunoscuţi eroi. În acest an, John Carter împlineşte o sută de ani, iar peste 25.000 de români l-au sărbătorit, vizionând filmul la cinematograf în primul weekend de după la lansare“, spune Oana Florea, manager la Forum Film România.
Cele mai iubite serii continuă în 2012
Lupta dintre titani şi zei nu se încheie nici anul acesta. „Furia titanilor – 3D“, continuarea succesului din 2010, va avea premiera pe 30 martie atât pe marile ecrane din lumea întreagă, cât şi pe cele din România. Filmul, distribuit de MediaPro Distribution, este unul dintre cele mai aşteptate blockbustere ale anului, „în primul rând pentru efectele speciale de ultimă generaţie în care abundă, precum şi pentru distribuţia de top care îi aduce în rolurile principale pe Liam Neeson, Ralph Finnes şi Sam Worthington“, spune Raluca Moroianu, director de marketing la MediaPro Distribution. „Dark Shadows“, noul film semnat de Tim Burton, se înscrie şi el pe lista celor mai aşteptate producţii cinematografice ale acestui an, urmând să aibă premiera mondială pe 18 mai. Johnny Depp promite un rol senzaţional, alături de Michelle Pfeiffer şi Eva Green. Fanii seriei Batman au şi ei motive de bucurie. Din 27 iulie continuă fenomenul mondial creat de serie cu „The Dark Knight Rises“, în regia celebrului Christopher Nolan. Filmul îl aduce din nou pe Christian Bale în rolul lui Batman, alături de Gary Oldman, Joseph Gordon- Levitt şi Anne Hathaway.
Adolescentele visătoare din toată lumea vor trece şi ele prin emoţii, odată cu finalul uneia dintre cele mai populare ecranizări ale momentului: „Saga Amurg: Zori de zi – Partea a doua“, celebra poveste de dragoste dintre un vampir şi o muritoare.
”Nu există niciun motiv pentru care românii ar schimba în 2012 trendul pe care l-au urmat până acum. Acela de a prefera filmele escapiste
până în pânzele albe.”

Alexandra Olivotto, critic de film