Să pună accent pe părerea românilor despre ei înşişi sau să creeze o imagine care să atragă turiştii din Uniunea Europeană? Cum ar fi mai bine pentru brandul de ţară?
Potrivit unui studiu realizat de compania Brand Behavior Research & Data, 35,3% din bucureştenii care au răspuns cred că ţara noastră este foarte atractivă din punctul de vedere al investiţiilor în diverse domenii de afaceri. Ei au fost de părere că România poate reprezenta un „rai“ pentru investitorii străini, pentru că forţa de muncă este foarte ieftină şi standardul de trai este scăzut. Participanţii la sondaj au menţionat şi faptul că străinii ar putea fi atraşi de frumuseţea peisajelor din România (15,9% dintre respondenţi), de cultură şi tradiţii (10%) sau de frumuseţea femeilor din ţara noastră (9,7%). Resursele naturale şi ospitalitatea oamenilor au strâns 6,9% şi respectiv 4,8% din voturi, în timp ce curiozitatea a fost invocată de 1,9% dintre respondenţi. Răspunsurile au variat foarte mult în funcţie de sexul şi vârsta participanţilor, bărbaţii aducând în discuţie investiţiile de mai multe ori decât femeile. De asemenea, bărbaţii au reprezentat 60% din respondenţii care au menţionat frumuseţea româncelor drept punct de atracţie pentru turişti. Tinerii au pus accentul pe curiozitate, în timp ce oamenii maturi au apreciat bogăţia resurselor naturale ale ţării. La studiu au participat 466 de persoane de ambele sexe, având o vârstă de peste 14 ani, rezidenţi ai Capitalei. Marja de eroare a studiului este de +/- 4,38 de procente.