Brandul național turistic „înghite” încă 4 milioane de euro

Ministerul Turismului va cheltui 4 milioane de euro (17,2 milioane de lei) din fonduri europene nerambursabile pentru achiziția serviciilor privind evenimentele de promovare și dezvoltare a destinațiilor și produselor turistice derulate de către MDRT în ţară, pe o perioadă de 3 ani de la semnarea acordului cadru, potrivit unui comunicat remis de minister.

Firma câştigătoare a contractului pentru promovarea României prin noua identitate definită prin brandul naţional de turism va amenaja spaţiile pentru desfăşurarea evenimentelor, va realiza obiectele promoţionale, va asigura întrega logistică a evenimentelor, serviciul de catering şi serviciile hoteliere.

Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional, axa 5, operaţiunea „Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional”.
Potri­vit e-licitaţie.ro, suma de 420.000 euro fără TVA va fi suportată din bugetul alocat anului 2011, pe proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, FEDR, restul sumei fiind suportată din credite de angajament.  Valoarea estimată a creditelor pentru anii 2012 şi 2013 este de câte 5.762.000 lei (1.3 milioane de euro) fără TVA, iar pentru anul 2014 valoarea estimată este de 3.870.000 lei (900.000 euro), tot fără TVA.
Firmele participante la licitaţie trebuie să ofere soluţii pentru realizarea diferitelor tipuri de evenimente, pentru minim 50 şi maxim 500 de persoane, cum ar fi: workshop-uri, gale, conferinţe, congrese, seminarii, burse si forum-uri de turism, mese rotunde, expozitii foto, caravane şi alte tipuri de evenimente culturale, gastronomice sau de imagine, cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România sau cu impact în creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică.

Firmele interesate pot depune oferte până la 30 august.