Opt „pieţe-sursă” sunt vizate cu prioritate de ministrul Elena Udrea pentru a promova turismul românesc, potrivit Planului de marketing pentru 2011-2015 prezentat joi. În curând, în mai multe state ale UE, dar şi în Rusia, SUA sau chiar China şi Japonia, brandul turisic românesc va fi un obişnuit.
Cu un buget de peste 118 milioane euro, Planul de marketing propune, pentru următorii cinci ani, specializarea şi diversificarea produselor şi serviciilor din turism, dezvoltarea celor şase produse cheie (turismul rural, parcuri şi natură sălbatică, sănătate şi wellness, activ şi aventură, circuite, city breaks) şi prelungirea sezonului turistic.
“Planul de marketing stabileşte obiectivele pe care le urmărim ca să ajungem o destinaţie de turism competitivă. Este foarte important să înţelegem că planul va trebui implementat nu doar de Minister, ci el se adresează şi autorităţilor publice locale, dar şi industriei de turism” a spus ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea.
Astfel, acţiunile de promovare vor fi îndreptate, cu prioritate, pe următoarele pieţe-sursă: Germania, Italia, Franţa, Marea Britanie, Austria, Rusia, SUA şi Ungaria. Alte acţiuni vor fi derulate şi pe pieţe cum ar fi Olanda, Spania, Polonia, Belgia, Suedia, Bulgaria, Ucraina, Serbia, Moldova, China sau Japonia, care sunt parte a portofoliului geografic actual al vizitatorilor României, se arată într-un comunicat de presă al ministerului.
Piaţa internă vizează activităţi predominant orientate către construirea unui sistem de marketing al turismului românesc, îndeosebi pentru crearea unui portal web central al turismului românesc, cu sistem adiacent de rezervare.
Comunicarea, în perioada următoare, se va concentra pe construcţia notorietăţii prin campanii televizate de conştientizare, printr-o strategie de inovare media prin canalele media non-tradiţionale, şi prin crearea unei platforme de comunicare a brand-ului pentru părţile interesate. Din totalul bugetului de comunicare, 49% va fi alocat promovării online, 32% spoturilor televizate şi 19% reclamelor tipărite.
Turismul a adus mai mulţi bani la buget
Ministrul Turismului este de părere că aplicarea Planului de marketing va dinamiza acest sector. “Agenţiile de turism, hotelurile şi restaurantele au înregistrat creşteri ale contribuţiei în PIB în toate cele patru trimestre ale anului 2010. În ultimele raportări ale INS la capitolul servicii, contribuţia în PIB pentru 2010 la categoria turoperatori a avut o creştere de 14,9% în trimestrul unu, 8,2% în trimestrul al doilea, 24,1% în trimestrul al treilea şi 37,2% în ultimul trimestru. Şi la capitolul hoteluri şi restaurante au fost înregistrate creşteri în fiecare trimestrul al anului trecut. Sper ca această creştere să se consolideze şi să continue şi să putem vorbi de relansarea acestui sector”, a spus Udrea.
Conform datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, în trimestrul IV al anului 2010, Sectorul Servicii – domeniul Hoteluri şi restaurante a înregistrat o creştere de 16,3%, iar domeniul Activităţi ale agenţiilor turistice, tur-operatorilor a înregistrat o creştere de 37,2% comparativ cu perioada similară a anului 2009.