Vânzările magazinului-pilot al francizei Twister, lansat recent de Tornado Sistems, au depăşit pragul de 100 de milioane de lei pe zi. Operarea cu succes a acestei unităţii-pilot dovedeşte viabilitatea noului concept de franciză.

Twister şi-a câştigat locul pe piaţă prin oferta de echipamente IT de calitate, brandul fiind creat în 2002 sub forma unui program dedicat în exclusivitate partenerilor Tornado Sistems. În momentul lansării francizei, reţeaua Twister cuprindea 95 de magazine în 52 de oraşe ale ţării, din 40 de judeţe.

Twister a generat constant 15% din veniturile Tornado, pentru anul 2007 ţinta de vânzări a reţelei Twister fiind de 26 milioane de dolari. Pentru următorii doi ani, creşterea prognozată este de 20% pe an, astfel încat, în 2008, veniturile Twister să atingă pragul de 32 milioane de dolari. Compania îşi propune să deschidă 100 de magazine Twister până la începutul anului 2009.

Adresată firmelor de IT&C, franciza Twister se conturează ca un sistem inovator de business, care oferă viitorilor săi parteneri francizaţi o serie de avantaje: nu presupune imobilizări de stocuri, marfa fiind achiziţionată în regim de custodie; targeturile operaţionale sunt diferenţiate pe categorii de magazine; nu există redevenţe pentru produsele livrate, iar nivelul de investiţie iniţială este foarte mic.
Spre deosebire de sistemele de franciză clasice, Twister oferă libertatea de a achiziţiona marfa şi de la alţi furnizori, dar nu mai mult de 25% din totalul vânzărilor în magazinul respectiv. Contractul de franciză este prevăzut pe o durată de minimum cinci ani, iar investiţia medie per magazin este de 10.000 euro.
Valoarea stocului iniţial pentru un magazin mediu este de 30.000 de euro, iar locaţiile vizate sunt cele stradale sau în centrele comerciale din oraşele cu peste 75.000 de locuitori, cu o suprafaţă medie de 80 de metri pătraţi.

Francizorul Twister asigură partenerilor săi know-how, dar şi asistenţă permanentă în perioada contractului, atât în etapa premergătoare deschiderii magazinului, cât şi ulterior, prin instruirea personalului pe categorii de produse şi service, tehnici de vânzare şi marketing, managementul relaţiei cu clienţii etc. De asemenea, va pune la dispoziţia partenerilor o soluţie ERP specializată pentru retail şi îi va include în campaniile sale de marketing.