Brandul Xnet coboara de pe firmament

gratuit la Internet. Lansarea a provocat un imens scandal. Mai ales in randul furnizorilor de Internet care taxau serviciul. Chiar si acum exista voci in piata care sustin ca lansarea serviciului gratuit Xnet a afectat serios afacerea de Internet prin dial-up.De anul acesta insa, motivul supararii ISP-istilor (Internet Service Provider) a disparut pe jumatate. Connex nu mai promoveaza brandul Xnet ca atare, insa a renuntat la serviciile Internet. Michael Foley, vicepresedinte de marketing la Mob

gratuit la Internet. Lansarea a provocat un imens scandal. Mai ales in randul furnizorilor de Internet care taxau serviciul. Chiar si acum exista voci in piata care sustin ca lansarea serviciului gratuit Xnet a afectat serios afacerea de Internet prin dial-up.De anul acesta insa, motivul supararii ISP-istilor (Internet Service Provider) a disparut pe jumatate. Connex nu mai promoveaza brandul Xnet ca atare, insa a renuntat la serviciile Internet. Michael Foley, vicepresedinte de marketing la Mobifon, sustine ca brandul Xnet „sufera o schimbare, insa continua sa existe”. Cu toate acestea, oricine tasteaza adresa de Internet www.xnet.ro va fi redirectionat automat catre site-ul Connex.ro. Aici se gasesc ofertele pentru pachetele de servicii Internet si gazduire pagini web ale fostului Xnet, numai ca ele nu mai poarta acest nume.In ce consta schimbarea de care vorbeste vicepresedintele de marketing al Connex? Din vara acestui an, Michael Foley a regandit strategia de piata a operatorului de telefonie mobila: a incetat sa mai promoveze marci, punand accentul pe clienti, care se impart in doua mari categorii: individuali si cei business. Pentru fiecare dintre acestia, compania vinde servicii de voce si date, sub umbrela unei marci unice: Connex.Adevarul este ca Xnet isi incheiase misiunea. A atras in trei ani 200.000 de abonati dial-up, insa ritmul de crestere a numarului de clienti a incetinit foarte mult. „Dupa primul an am avut 100.000 de abonati, iar acum sunt 200.000. Acum cresterea anuala este de doar 5%”, declara Alexandru Hurdubaie, fostul director al Xnet. De altfel, incetinirea ritmului de crestere a numarului de clienti dial-up este o boala de care sufera toata piata Internet – extrem de ieftina la ora actuala.Rolul serviciului gratuit de la Xnet nu a fost sa faca profit, ci sa mareasca baza de clienti a Connex, insa un ritm de crestere de 5% pe an este ca si inexistent. Xnet scotea bani de la clientii dial-up platitori, precum si de la companii. Totusi, 80% din clientii Xnet dial-up au optat pentru serviciul gratuit. Numarul companiilor abonate la serviciile de date este de 3.000.”E adevarat ca serviciul gratuit de dial-up avea rolul de a atrage abonati pentru telefonia mobila, insa, pe ansamblu, serviciile noastre de date se sustin financiar singure. Xnet a fost creat pentru profit. Nu suntem societate de binefacere”, declara Michael Foley, vicepresedinte de marketing la Mobifon.Circa 5-10% din cifra de afaceri a Connex provin din serviciile de date pentru clientii individuali si cei corporate, adica intre 20 si 40 de milioane de dolari, avand in vedere ca anul trecut Connex a vandut de 425,6 milioane USD.Ce vrea pe viitor Connex de la clientii fostului Xnet? „Strategia viitoare a departamentului nostru de date este sa ne axam pe clientii business, care sunt consumatori de servicii integrate”, declara Michael Foley. E si normal, avand in vedere ca acestia aduc 80% din veniturile din date.

xnet – Date cheie
· octombrie 2000, Connex lansa primul serviciu gratuit de Internet, adresat exclusiv abonatilor sai de telefonie mobila
· 100.000 de clienti dial-up a atras Xnet dupa primul an de functionare
· 200.000 de clienti dial-up si 3.000 de clienti corporate are Xnet acum
· 80% din clientii dial-up acceseaza serviciul gratuit
· in 2003, Mobifon inglobeaza brandul Xnet in Connex
· intre 20 si 40 de milioane de dolari a obtinut Mobifon din serviciile de date. Departamentul de date se sustine singur, nefiind subventionat din serviciile de voce.