La SIAB, românii s-au dus ca la pomul lăudat - ca să vadă maşini, şi mai ales mărcile de lux. Ei bine, nu mai e mult până când vom avea un alt motiv să ne înghesuim la standuri: doar că, de data asta e vorba de iahturi, bijuterii şi nişte maşini cu adevărat de top. Prima ediţie a Luxury Show, de anul trecut, nu prea a atras atenţia vizitatorilor, în ciuda faptului că reprezenta o premieră pe piaţa de evenimente expoziţionale din România. Între altele, spune Came
La SIAB, românii s-au dus ca la pomul lăudat – ca să vadă maşini, şi mai ales mărcile de lux. Ei bine, nu mai e mult până când vom avea un alt motiv să ne înghesuim la standuri: doar că, de data asta e vorba de iahturi, bijuterii şi nişte maşini cu adevărat de top.
Prima ediţie a Luxury Show, de anul trecut, nu prea a atras atenţia vizitatorilor, în ciuda faptului că reprezenta o premieră pe piaţa de evenimente expoziţionale din România. Între altele, spune Camelia Buda, director general al companiei Euroexpo, organizatorul manifestării, principalul motiv a fost preţul biletului, de 500.000 de lei vechi. „Asta a fost dorinţa noastră, să avem o selecţie a vizitatorilor“, spune oficialul. „Nu este un târg pentru publicul larg.“ La fel va fi şi în acest an, la a doua ediţie, care va avea loc între 6 şi 9 decembrie, în pavilionul central al complexului Romexpo.
Se poate vorbi de consum de lux în România? Dacă ne gândim la maşini de lux, atunci da, e clar că există şi interes, şi o piaţă în creştere. De altminteri, maşinile şi iahturile au trezit cel mai mult interesul la ediţia precedentă a târgului, conform Cameliei Buda. Însă, există domenii întregi la care piaţa e practic neexplorată. „Noi am făcut un studiu anul trecut, când am analizat oportunitatea organizării acestui eveniment. A reieşit că cererea este mult mai mare decât oferta – de exemplu, pe segmentul de accesorii, bijuterii şi haine“, spune Camelia Buda. „Foarte multă lume merge în continuare în străinătate să facă aceste cumpărături, pentru că la noi principalele case încă nu au intrat pe piaţă sau cei care le comercializează au colecţii vechi sau în cantităţi limitate.“
Iar în materie de iahturi, veţi putea admira trei astfel de ambarcaţiuni, dintre care un Azimut 43S, produs de Neptun Yacht şi lung de nu mai puţin de de 13 metri şi jumătate. Conceptul şi designul exterior îi aparţin lui Stefano Righini, iar designul interior este semnat de Carlo Galeazzi, amândoi binecunoscuţi designeri italieni în acest domeniu.
Pe de altă parte, veţi mai vedea un diamant în valoare de 150.000 de euro (despre care specialiştii afirmă că are unul dintre cele mai mari preţuri raportat la dimensiunea pietrei), un stilou de 130.000 de euro, încrustat cu diamante, sau bijuterii Orli, a căror valoare ajunge până la 100.000 de euro pentru o singură piesă. Chiar dacă nu se pune problema să cumpăraţi ceva, poate veţi merge din curiozitate; eu unul abia aştept să văd monstrul semnat Uwe Gemballa.
Masini, bijuterii si iar masini!
Aşadar, în materie de supercaruri şi hipercaruri stăm bine: o limuzină Hummer de 22 locuri (cam ţipătoare, e drept, dar o adevărată aventură dacă mergi cu ea în traficul din Bucureşti, nu?). Apoi deja amintita Porsche 997 Turbo Gemballa, un Ferrari S 430 Spider F1 (varianta tunată din fabrică, decapotabilă şi cu o cutie de viteze „importată“ de la monoposturile din Formula 1) şi un Mercedes CL Fab Design, în valoare de aproximativ 280.000 de euro; este cel mai scump Mercedes din clasa specială, cu un interior deosebit de luxos, cu inserţii din aur şi piele de crocodil.
Veţi mai putea admira colecţia Mouawad Heidi Klum (preţuri între 3.000 şi 15.000 de euro) sau o serie de piese Orli (aur alb şi galben de 18K sau platină, cu diamante sau în combinaţie cu alte metale preţioase, între 5.000 şi 100.000 de euro piesa). Şi mai sunt: un diamant în valoare de peste 150.000 de euro, ca şi un set de bijuterii evaluat la aproape un milion de euro, semnat Oana Mizil.