Deşi a devenit neatractivă pentru producţia în lohn, România menţine treaz interesul brandurilor de lux. Hugo Boss, recent instalat pe Calea Victoriei din Bucureşti, va fi urmat anul acesta de Armani, iar din 2011, de Prada şi Hermes. De curând, presa internaţională a scris că retailerul german Hugo Boss va închide o fabrică din Statele Unite, cu intenţia de a-şi muta producţia în estul Europei, ţările vizate fiind România, Bulgaria sau Turcia. „Noi am lucrat bin
Deşi a devenit neatractivă pentru producţia în lohn, România menţine treaz interesul brandurilor de lux. Hugo Boss, recent instalat pe Calea Victoriei din Bucureşti, va fi urmat anul acesta de Armani, iar din 2011, de Prada şi Hermes.
De curând, presa internaţională a scris că retailerul german Hugo Boss va închide o fabrică din Statele Unite, cu intenţia de a-şi muta producţia în estul Europei, ţările vizate fiind România, Bulgaria sau Turcia. „Noi am lucrat bine cu cei de la Hugo Boss, aşa că erau şanse să se orienteze către România. Din câte ştiu, au tatonat toate pieţele est-europene“, spune Maria Grapini, preşedintele Federaţiei Patronale a Textilelor, Confecţiilor şi Pielăriei (FEPAIUS). Aceasta a adăugat că reprezentanţii Hugo Boss cunosc foarte bine felul în care se lucrează în România, de care au fost mereu mulţumiţi. Singurul mare impediment vine însă din zona fiscalităţii.
Marele retailer german este prezent în România de anul trecut, cu două magazine monobrand. În plus, şi-a păstrat şi o parte din producţie, la Miercurea-Ciuc, la una din fabricile omului de afaceri Joseph Seroussi. La nivel internaţional, Hugo Boss deţine 1.300 de magazine, în 80 de ţări. Franciza pentru România a fost preluată, în 2009, de Future Fashion International, deţinută în proporţie de 50% de Andrei Alecu (24 de ani), fiul fostului director general al Mc Donald’s România, Marian Alecu. Împreună cu partenerul său, Adrian Valentin Matei (21 de ani), Andrei a investit peste două milioane de euro în această afacere.
Cel mai greu le-a fost însă să-i convingă pe cei din managementului Hugo Boss să le acorde franciza, în condiţiile în care foştii deţinători ai drepturilor au înregistrat, în 2007, rezultate sub aşteptări. Se pare însă că planul de afaceri prezentat de cei doi a fost extrem de convingător.
Afaceri de 1,5 mil. euro într-un an
Vom deschide al treilea magazin Hugo Boss până la sfârşitul acestui an, în Iaşi, Cluj sau Timişoara.
Andrei Alecu, acţionar Future Fashion International
Made in Romania
5 mld. de euro era valoarea producţiei din industria lohnului din România, la finalul anului 2008. Până la sfârşitul lui 2009, producţia a scăzut cu aproximativ 30%, ajungând la 3,5 miliarde de euro.
În acest an este aşteptată inaugurarea primului magazin din România al creatorului de modă italian. La nivel mondial, Armani are peste 500 de magazine şi 13 fabrici. La finalul anului 2008, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 2,5 miliarde de euro.
Compania franceză Zilli are deschise aproximativ 40 de magazine în lume. La finalul anului 2008, cifra de afaceri a grupului a fost de 68,2 milioane de euro.
12% reprezintă procentajul de scădere pentru exporturile de textile în 2009, cifră estimată şi pentru anul în curs.