Autorii furturilor sunt atât clientii, cât și angajaţii marilor reţele de retail, din întreaga lume. În perioada iunie 2010-iunie 2011, aceștia au furat mărfuri în valoare totală de aproximativ 119 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă că 1,45% din vânzările mondiale figurează în rapoartele comercianţilor ca pierderi generate de furturi sau de erori administrative.
Regiunea Asia-Pacific conduce în topul furturilor din supermarketuri. Aici, 53,3% dintre pierderile din această zonă sunt generate de furturi, iar în Europa, 47% din pierderi sunt cauzate de clienţii cleptomani. Nici angajaţii nu sunt prea cinstiţi: ei au sustras de la angajatorii lor mărfuri în valoare totală de 41,6 miliarde de dolari, adică 35% din totalul furturilor la nivel global. Greşelile de administrare au dus la pierderi de 19,3 miliarde de dolari, adică 16% din total.
Statisticile pe ţări arată că în India se fură cel mai mult (2,38% din vânzările totale). Urmează Rusia (1,74%), Maroc (1,72%) şi Africa de Sud (1,71%).
Cele mai furate produse la nivel global,  care le fac cu ochiul clientilor și angajaților care se servesc singuri sunt: brânza (3,9%), carnea proaspătă (2,79%), dulciurile (2,78%), carnea gătită (2,74%) și alcoolul (2,47%).
Aproximativ 1.86% dintre produsele furate în perioada amintită mai sus sunt haine, iar 2,37% sunt produse cosmetice, cum ar fi rimel, creion pentru ochi sau fard de peoape.
Studiul a fost realizat pe baza unor chestionare la care au răspuns cei mai importanţi retaileri din 43 de state, iar România nu a fost inclusă în cercetare.
UTI a cercetat însă acest fenomen în tara noastră, în 2008 și a descoperit că din totalul furturilor di magazine din România, 60% sunt săvârșite de angajați, 30% de către clienți, iar pierderile adminsitrative generează 10% din pierderi.
Sursa foto: skynews.com