Lucrările pentru execuţia pistei aeroportului internaţional Braşov-Ghimbav, începute la sfârşitul lunii aprilie, se desfăşoară conform graficului stabilit, volumul excavat până acum fiind de 200.000 de metri cubi de pământ scos de pe pistă, iar suprafaţa stabilizată de 90 de metri pătraţi.
Suprafaţa de mişcare a pistei este de 140.000 de metri pătraţi, în total cu acostamentele fiind la 175.000 de metri pătraţi. Suprafaţa pe care se construieşte pista este decopertată în totalitate, în prezent lucrându-se la stratul de balast de fundaţie, gros de 40 de centimetri, a declarat marţi, managerul de proiect Bogdan Partene, într-o conferinţă de presă desfăşurată pe locul pe care se construieşte pista.
La rândul lui, managerul firmei Vectra SRL care a câştigat licitaţia pentru construcţia pistei, Marcel Butuza, a declarat că lucrările sunt în grafic şi că sunt la peste 50% din lucrările de terasament.
‘Pregătim acum stratul de balast stabilizat, iar într-o lună va începe turnarea betonului, un beton special, aproximativ 50.000 de metri cubi, şi, după cum am promis, la sfârşitul lunii noiembrie 2013 pista aeroportului va fi gata’, a spus Butuza.
Preşedintele Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu, a ţinut să precizeze că la modul în care s-au desfăşurat lucrările începute la sfârşitul lunii aprilie pista ar putea fi gata la sfârşitul lunii octombrie.
‘Sunt convins că, la modul cum se lucrează, pista va fi gata în luna octombrie şi nu la sfârşitul lunii noiembrie aşa cum s-a prevăzut. Vreau să vă spun că suntem într-o vizită de lucru, nu suntem la o inaugurare. În bugetul de anul viitor al CJ vom prevedea un milion de euro pentru construcţia turnului de control şi căutăm un partener pentru construcţia terminalului. Aş prefera ca să nu implicăm firme private în construcţia terminalului pentru că acestea vin cu interese mari, cu bani puţini şi vor să obţină doar profituri mari. Ministerul Mediului va termina lucrările de îndiguire a pârâului Besălcin anul viitor. Ce vă pot spune este că ne gândim foarte serios şi la varianta cu un investitor privat pentru construcţia terminalului care ar însemna cam 10 milioane de euro, dacă nu vom găsi şi aceşti bani până la urmă. Până la sfârşitul acestui mandat de aici vor zbura avioane. Inaugurarea aeroportului şi primele zboruri vor fi până la sfârşitul anului 2016’, a dat asigurări preşedintele CJ, Aristotel Căncescu.
Şi primarul oraşului Ghimbav, Dorel Toma, a precizat că primăria Ghimbav va contribui la lucrările de la aeroport cu patru milioane de euro, cu două milioane în plus faţă de cât s-a prevăzut iniţial.
‘Trebuie să facem eforturi şi noi alături de CJ şi, având în vedere că va fi primul aeroport din România construit de la zero după anul 1990, merită să ne implicăm pentru ca lucrările să se poată derula conform angajamentelor’, a spus primarul Ghimbavului.
În schimb, primarul Braşovului, George Scripcaru, prezent la conferinţa de presă nu a spus cu ce sumă va contribui municipalitatea la realizarea aeroportului.
‘Când discuţi despre un proiect de genul acesta toate lucrurile se opresc la aspectul financiar, iar municipalitatea are acest gând să se implice în proiect după ce parcurgem paşii procedurali şi după ce vedem în detaliu despre ce este vorba din punct de vedere al proiectului în ansamblu, ţinând cont de toate componentele care sunt de derulat conform etapelor. Vom discuta şi vom vedea pe fiecare componentă în parte în ce fază se află, ce urmează, apoi putem să determinăm şi din punct de vedere financiar lucrurile. Vă vom anunţa la momentul oportun’, a subliniat primarul George Scripcaru.
Aeroportul internaţional Braşov-Ghimbav se construieşte în apropierea societăţii comerciale IAR Ghimbav, la aproximativ 12 kilometri de municipiul reşedinţă de judeţ. Pista aeroportului va avea o lungime de 2.820 de metri şi o lăţime de 45 de metri, cu acostamente de 7,5 metri pe fiecare parte.
Potrivit preşedintelui CJ, Aristotel Căncescu, construcţia aeroportului va costa 40 de milioane de euro, faţă de 60 de milioane cât se prevăzuse iniţial