După ce au cucerit piaţa de tablete şi şi-au creat un nume pe piaţa de terminale dual SIM, braşovenii de la Allview se uită în prezent la piaţa de televizoare.  “În prezent suntem axaţi pe tablete şi smartphone-uri, după ce în trecut am produs DVD-uri, boxe şi GPS-uri. Dacă la producţia de DVD-uri am renunţat complet deoarece nu mai este un produs care să fie interesant pentru viitor, departamentul de televizoare s-a reorientat pe producţia de LCD-uri şi LED-uri. Vom lansa în curând un televizor cu diagonala de peste 81 de cm”, a declarat Lucian Peticilă, director general Allview.

Compania continuă să comercializeze de asemenea şi aparate GPS. Am lansat o tabletă cu GPS de 7 inch, care sperăm să înlocuiască  GPS-ul tradiţional, pe care o vom echipa de săptămâna viitoare cu harta completă a Europei, a spus Peticilă.

Pe segementul de tablete compania braşoveană stă foarte bine. Conform estimărilor companiei, Allview deţine 25% din piaţa locală de tablete. Piaţa de tablete va fi la sfârşitul anului undeva la 160.000 de tablete, conform reprezentanţilor Allview. În privinţa telefoanelor, compania vrea 1,5% din piaţă de smartphone-uri anul acesta, piaţă estimată la un milion de unităţi. Lucian Peticilă estimează că cifra de afaceri va creşte anul acesta cu 20%, susţinută şi de vânzările din Olanda, Spania, Italia şi Germania. “În Olanda vindem foarte multe telefoane dual SIM, în special pe online, în timp ce în Spania avem distribuitori. Filiala din Germania am deschis-o anul acesta, iar în Moldova suntem prezenţi deja de doi ani. Vânzările externe reprezintă 10-15% din cifra de afaceri”, potrivit lui Peticilă.

Revenind la piaţa locală, braşovenii nu se tem de concurenţa reprezentată de Evolio şi E-Boda. “Deocamdată suntem lideri de piaţă. Noi venim din partea de telefonie şi suntem mult mai dezvoltaţi în zona de software. Ne este mult mai uşor să creăm o tabletă mai performantă. Există o concurenţă, dar nu ne facem griji foarte mari deoarece avem o experienţă mult mai mare”, consideră Peticilă.

Compania braşoveană s-a lansat pe piaţă în 2002. Anul trecut Visual Fan a avut o cifră de afaceri de peste 2 milioane de euro şi un profit net de circa 50.000 de euro. Visual Fan are 40 de angajaţi.