BRAT: Partidele politice, principalii clienţi pentru publicitatea outdoor în ultimele două luni

Supermarketurile domină spaţiile publicitare de pe stradă, cu categoriile lor de produse, arată primele date privind investiţiile în publicitatea stradală OOH, date de BRAT publicităţii. Concurenţii supermarketurilor au fost în ultimele două luni, candidaţi la alegeri, clienţii cu cele mai multe suporturi de publicitate OOH ocupate.

Brat a monitorizat în perioada 16 aprilie-17 iunie 17.816 de feţe-suport decorate, care au avut un ratecard de 8,7 milioane de euro. Cele mai multe afişe, 41%, au fost din Bucuresti si Ilfov, în timp ce alte judeţe precum Timiş, Constanţa sau Iaşi au fiecare o pondere de doar 5%. BRAT a apreciat că publicitatea OOH s-a ridicat anul trecut la 40-45 de milioane de euro.

Topul clienţi de publicitate care au ocupat cele mai multel suporturi în perioada monitorizată de BRAT arată aşa:

    Electorale – 17.65%
    Carrefour – 8,24%
    Vodafone – 5,71%

    Orange – 5,16%
    Dedeman – 4,7%
    Mega Image – 2,69%
    Praktiker Romania – 2,53%
    Quadrant Amroq Beverages – 2,46%
    Kraft Foods Romania – 2,44%
    Heineken Romania – 2,31%

La categoria produse cu cele mai multe suporturi outdoor ocupate, supermarketurile au depăşit partidele politice:

    Magazine supermarket – 19,53%
    Partide politice – 17,96%

    Comunicatii – 12,95%
    Alte materiale de constructii – 10,76%
    Bauturi alcoolice – 6,57%

Companiile de publicitate outdoor cu cele mai multe suporturi ocupate în perioada mentionată:

    Euromedia Group – 8.976
    News Outdoor România – 3.841
    Affichage Romania – 3.405

    New Age Adv. Agency – 1.181
    Universal Solution – 931
    Way Media – 666
    Ultravision – 552
    Clear Channel Romania – 175
    Media Advertising – 147

Acest serviciu este al patrulea  lansat de BRAT, dupa cele care monitorizează publicitatea în presa scrisă, radio şi online.