Supermarketurile domină spaţiile publicitare de pe stradă, cu categoriile lor de produse, arată primele date privind investiţiile în publicitatea stradală OOH, date de BRAT publicităţii. Concurenţii supermarketurilor au fost în ultimele două luni, candidaţi la alegeri, clienţii cu cele mai multe suporturi de publicitate OOH ocupate.
Brat a monitorizat în perioada 16 aprilie-17 iunie 17.816 de feţe-suport decorate, care au avut un ratecard de 8,7 milioane de euro. Cele mai multe afişe, 41%, au fost din Bucuresti si Ilfov, în timp ce alte judeţe precum Timiş, Constanţa sau Iaşi au fiecare o pondere de doar 5%. BRAT a apreciat că publicitatea OOH s-a ridicat anul trecut la 40-45 de milioane de euro.
Topul clienţi de publicitate care au ocupat cele mai multel suporturi în perioada monitorizată de BRAT arată aşa:
Electorale – 17.65%
Carrefour – 8,24%
Vodafone – 5,71%
Orange – 5,16%
Dedeman – 4,7%
Mega Image – 2,69%
Praktiker Romania – 2,53%
Quadrant Amroq Beverages – 2,46%
Kraft Foods Romania – 2,44%
Heineken Romania – 2,31%
La categoria produse cu cele mai multe suporturi outdoor ocupate, supermarketurile au depăşit partidele politice:
Magazine supermarket – 19,53%
Partide politice – 17,96%
Comunicatii – 12,95%
Alte materiale de constructii – 10,76%
Bauturi alcoolice – 6,57%
Companiile de publicitate outdoor cu cele mai multe suporturi ocupate în perioada mentionată:
Euromedia Group – 8.976
News Outdoor România – 3.841
Affichage Romania – 3.405
New Age Adv. Agency – 1.181
Universal Solution – 931
Way Media – 666
Ultravision – 552
Clear Channel Romania – 175
Media Advertising – 147
Acest serviciu este al patrulea lansat de BRAT, dupa cele care monitorizează publicitatea în presa scrisă, radio şi online.