BRAT: Publicitatea pe dispozitive mobile depăşeşte o treime din totalul publicităţii de tip display

O treime din afişările campaniilor publicitare de tip display au fost efectuate de pe dispozitive mobile, conform Monitorizării Investiţiilor în Publicitatea Online (MIP Online) pentru prima parte a lunii mai 2016, se arată într-un comunicat de presă al Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).

"Prima concluzie a analizei rezultatelor primelor două săptămâni ale lunii mai 2016 este faptul că modul de vizualizare, de consum a campaniilor publicitare online urmăreşte tendinţa generală de creştere a accesărilor de pe dispozitive mobile. În condiţiile în care proporţia traficului realizat de pe dispozitive mobile depăşeşte deja 50% din totalul traficului înregistrat pe site-urile româneşti, în ceea ce priveşte publicitatea online, mai mult de o treime din totalul afişărilor campaniilor publicitare monitorizate sunt realizate de pe dispozitive mobile (telefon mobil sau tabletă)", informează sursa citată. 

Potrivit BRAT, adaptarea industriei de publicitate la schimbarea comportamentului vizitatorilor site-urilor, care preferă din ce în ce mai mult accesarea site-urilor de pe dispozitive mobile, se face treptat. 

"În prezent, din primele rezultate ale MIPO se poate observa ca doar 6% din totalul formatelor publicitare monitorizate online sunt destinate exclusiv telefoanelor mobile, fiind încă preferate formate publicitare ce pot fi vizualizate pe orice tip de ecran, atât cel al calculatorului, tabletei sau telefonului mobil. Din perspectiva companiilor ce deţin siteu-ri web, din cele peste 1.500 de site-uri monitorizate de BRAT, peste 700 au deja versiuni optimizate pentru orice tip de dispozitiv", menţionează comunicatul. 

BRAT precizează că Monitorizarea Investiţiilor în Publicitatea Online (MIPO) va furniza începând din luna mai 2016 şi informaţii privind dispozitivele de pe care sunt vizualizate campaniile de publicitate online: desktop, mobil şi tabletă. 

Monitorizarea Investiţiilor în Publicitatea Online este realizată de BRAT începând cu august 2011 şi monitorizează campaniile publicitare de tip display din România, în monitorizarea volumelor la ratecard nefiind incluse campaniile livrate prin sisteme de tip programatic sau prin site-uri specializate (ex: google, profishare, yahoo, facebook etc.), pentru cele din urmă monitorizarea furnizând doar informatii privind prezenţa campaniilor publicitare, per perioadă şi site web. 

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa mediului online şi a presei scrise, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presa scrisă, online, radio şi outdoor). Măsurătorile şi monitorizările BRAT sunt obiective, independente şi transparente, realizate pe baza standardelor profesionale stabilite de industrie, în concordanţă cu normele internaţionale. 

AGERPRES