Deşi principiile pieţei libere spun că deciziile celor care acţionează în piaţă sunt întotdeauna raţionale şi bazate pe evaluări obiective, criza economică a demonstrat că acest lucru nu este aşa şi că de cele mai multe ori traderii se lasă compleşiţi de „emoţii,” cel mai des de frică sau de lăcomie. O nouă invenţie de la Philips Electronics şi banca olandeză ABN AMRO va ajuta traderii să-şi ţină emoţiile în frâu: O brăţară care măsoară emoţiile traderilor şi îi avertizează când sunt prea „stresaţi” pentru a lua decizii obiective.
Brăţara – numită „EmoBracelet” – măsoară nivelul de stres al traderului printr-un senzor galvanic, indicând printr-un joc luminos fie pe brăţară, fie pe un dispozitiv numit „EmoBowl”. Cu cât trader-ul este mai surescitat, cu atât luminile de pe EmoBracelet şi EmoBowl devin mai intense, de la un galben pal la portoclaiu şi la roşu aprins.
„Philips Design explorează de mai mulţi ani zona de detectare a emoţiilor şi a investigat zone diferite de aplicare a acestei tehnologii. În discuţiile noastre cu cei de la ABN AMRO Dialogues Incubator am fost provocaţi să ne aplicăm competenţele la un nou domeniu, şi anume, cel al tranzacţiilor online pentru investitorii care lucrează de acasă,” a declarat Geert Christiansen, directorul de Business Development la Philips Design.