Ideea nu este nouă în sistemul bancar autohton, fiind folosită și de alte bănci înainte, un exemplu fiind chiar nou-intrata Ideea Bank. Însă este o modalitate facilă și rapidă de a acorda un credit, care are însă un impediment: se bazează exclusiv pe declarațiile fiscale ale solicitantului, care nu sunt întodeauna identice cu venitrurile reale. Acest lucru va limita numărul potențialilor clienți. Altfel, interogarea bazei ANAF va fi determinantă pentru aprobarea dosarului în doar câteva ore.
Creditul Expresso poate fi acordat fără adeverinţă de venit sau alte documente justificative ale veniturilor obținute din salarii sau din pensii, iar sumele de până la 32.000 de lei se acordă în trei ore de la depunerea dosarului complet în orice agenție BRD. Comisionul de administrare și analiză de dosar este zero, iar banca mai oferă și posibilitatea renunțării la credit în 30 de zile dacă nu ești mulțumit.
Lansarea creditului este însoțită și de o campanie semnată Leo Burnett Group, în care se merge pe ideea de dezvoltare personală, nu cea de „nevoi personale”, cu posibilitatea „schimbării vieții în trei ore”.
„Să recomanzi un credit pare, la prima mână, un gând cel puțin ciudat. Însă câți dintre noi nu îi sfătuim pe alții cum ar putea să-și schimbe în bine viața? Nu degeaba vorba <fă ce zice popa, nu ce face popa> e mai actuală ca niciodată. Campania online testează acest model curajos ca referință pentru industria bancară, cu creație dedicată și optimizare în timp real a investiției în media. Altfel spus, facem ce știe online-ul să facă mai bine – să testeze și să (ne) învețe", spune Matei Psatta, Digital Strategy and Social Media Director la Leo Burnett Group