Raportat doar la nivelul băncii, profitul net al BRD a cunoscut o creștere mai mare, de circa 90%, de la 728 milioane de lei, nivel raportat în 2016, la 1,38 miliarde de lei, în acest an.

“In 2017, BRD a produs performante financiare si comerciale foarte solide si a obtinut rezultate promitatoare  in demersul de optimizare a experientei oferite clientilor, atat prin modernizarea canalelor digitale, cat si printr-o mai buna calitate a serviciilor. Pe termen mediu, ne vom indrepta toata atentia spre cresterea calitatii experientei si satisfactiei clientilor, accelerand investitiile in digitalizare si continuand sa rafinam modelul de business”, a declarat Francois Bloch, Directorul general al BRD Groupe Societe Generale.

Numarul de clienti activi a crescut cu 41.000 fata de anul trecut, dintre care persoanele fizice cu 38.000 si micile companii cu 3.000, se arată în raportul privind rezultate financiare preliminate trimis BVB. În acelasi timp, Stocul de contracte de internet si mobile banking pentru clienti persoane fizice a ajuns la aproape 1,4 milioane, +21% fata de anul trecut. In special, numarul abonatilor MyBRD Mobile a crescut cu +45%.

Venitul net bancar a ajuns la 2,78 miliarde lei, fiind cu circa 5% mai mare fata de anul trecut, excluzand elementele nerecurente (castiguri din instrumentele financiare disponibile pentru vanzare de 131 milioane lei in 2016 si de 9 milioane RON in 2017).

În ceea ce priveste veniturile nete din dobanzi, acestea au crescut cu 8,4%  fata de anul trecut, cresterere generata in principal de evolutia solida a volumelor, cresterea ratelor de dobanda avand, de asemenea, o contributie pozitiva in ultimul trimestru al anului. Totodata, BRD a înregistrat o diminuare a veniturilor nete din comisioane  (-1,2% fata de anul precedent), fiind influentate in mod nefavorabil de presiunea asupra comisioanelor aferente operatiunilor bancare, dar au beneficiat de venituri mai mari din activitati de administrare a activelor si pe piete de capital.

 

 

Creditele nete au crescut la 30,3 miliarde RON, cu +5,3%* in comparatie cu sfarsitul lui 2016, sustinute de cresterea robusta atat pe segmentul persoanelor fizice cat si pe portofoliul mari clienti. Productia de credite pentru persoane fizice a continuat sa fie dinamica, ajungand la 6,4 miliarde RON (+13,8% fata de anul trecut), fiind reconfirmata pozitia de lider a BRD pe piata creditelor pentru persoane fizice, cu o cota de piata de 16,9% la sfarsitul lui 2017.

Conform sursei citate, creditele non-retail au crescut usor, cu +0,4%, portofoliul de mari clienti inregistrand o evolutie pozitiva de +3,1% fata de anul trecut. Pe segmentul IMM, BRD a intensificat co-finantarile in cadrul programelor de finantare europene si nationale, beneficiind de expertiza structurii sale dedicate. In 2017 au fost finantate peste 180 de proiecte de investitii ce beneficiaza de fonduri UE in cadrul perioadei de finantare 2014-2020, BRD acordand credite de aproximativ 60 milioane euro (din care 90% pentru agricultura, in cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala). De asemenea, au fost acordate aproximativ 3.000 de credite punte cu o valoare cumulata de 44 milioane euro in cadrul campaniei organizate de Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA).

Depozitele au crescut la 44,2 miliarde lei,  fiind mai mari cu 3,8%, în timp ce depozitele in conturi curente au înregistrat o crestere de 22%, comparativ cu finalul lui 2016, intr-un mediu caracterizat de rate de dobanda inca scazute.