BRD a pacalit clientii altor banci

Banii ceruti prin ATM-urile respective au fost operati din conturi, dar nu au fost eliberati. Aceasta eroare a continuat si in zilele de sambata si duminica, fapt ce a facut ca la birourile de reclamatii ale mai multor banci sa se inregistreze sute de sesizari la adresa bancomatelor BRD.C.P., un posesor de card Banc Post, a apelat, vineri, 1 iunie, la un bancomat al Bancii Romane de Dezvoltare (BRD), aflat chiar la sucursala bancii din cartierul Titan, pentru a scoate din contul sau suma de trei

Banii ceruti prin ATM-urile respective au fost operati din conturi, dar nu au fost eliberati. Aceasta eroare a continuat si in zilele de sambata si duminica, fapt ce a facut ca la birourile de reclamatii ale mai multor banci sa se inregistreze sute de sesizari la adresa bancomatelor BRD.
C.P., un posesor de card Banc Post, a apelat, vineri, 1 iunie, la un bancomat al Bancii Romane de Dezvoltare (BRD), aflat chiar la sucursala bancii din cartierul Titan, pentru a scoate din contul sau suma de trei milioane lei. Raspunsul afisat: „Banca dumneavoastra nu autorizeaza aceasta operatiune”. Mai incearca o data, cu doua milioane de lei, gandindu-se ca prima suma solicitata este peste limita ce o poate opera ATM-ul respectiv. Raspunsul a fost identic si de aceasta data. A doua zi, incercand la un bancomat Banc Post, C.P. a constatat ca din contul sau lipseau exact cinci milioane de lei, suma solicitata cu o zi inainte, dar pe care nu o primise. Furios de eroarea comisa, a sunat la numarul de telefon inscris pe chitanta eliberata de bancomat 310.44.89, la Biroul de reclamatii carduri al Banc Post.
Nu era prima reclamatie primita aici. „Tranzactiile efectuate in aceste zile au produs caderi din conturi, dar fara ca bancomatele BRD sa livreze banii solicitati. Avem sute de reclamatii, pana acum, in aceasta problema”, ne spune Hermina Apostol, director al Directiei de Comunicare Banc Post.
De la BRD aflam ca responsabilitatea acestor erori cade exclusiv in carca Visa International de la Londra, unul dintre furnizorii de servicii ai BRD. „Toate informatiile despre tranzactiile efectuate de nonclientii bancii noastre, posesori de carduri emise de alte banci, care apeleaza la bancomatele BRD, trec prin serverul de la Londra, ce apartine Visa International. Vineri dupa-amiaza, acest server a cazut din diverse motive tehnice. Astfel, un numar mare de tranzactii au fost blocate. Jumatate din reclamatii sunt din tranzactii pe carduri emise de Banc Post, iar cealalta jumatate de la alte banci emitente de carduri, printre care si Citibank. Toata responsabilitatea nu ne revine noua, ci Visa International”, explica Mihaela Burada, sef serviciu comunicare BRD.
Insa probleme au fost si cu alte tipuri de carduri, de exemplu Maestro, cum de altfel poseda si persoana care ne-a sesizat. Iar tranzactiile efectuate cu acest tip de card nu au nici o legatura cu serverul de la Londra. Ci informatiile sunt transmise prin serverul Europay, de la Waterloo. Sa fi cazut si acest server sau de fapt defectiunea apartine bancomatelor BRD?
Cert este ca sute de persoane au ramas cu sume blocate in cont din cauza acestor probleme tehnice. Cum se va rezolva si in cat timp vor avea acces la sumele blocate, posesorii de carduri pacaliti in aceste zile de bancomatele BRD? „Pe baza intelegerilor cu cei de la Visa International, vom cauta solutii de regularizare a tranzactiilor. Sumele vor fi deblocate cat de curand”, raspunde Mihaela Burada. La randul ei, Hermina Apostol ne spune: „In conditii normale, aceste reglari dureaza trei zile. Deci, pana la sfarsitul acestei saptamani, Banc Post va face corectia”. Mihaela Burada sustine ca Visa International a trimis o scrisoare catre BRD prin care anunta defectiunea. Normal ar fi fost ca informatia sa fie mediatizata din timp si, poate, posesorii de carduri nu mai apelau la bancomatele BRD. De ce nu s-a intamplat acest lucru? „Nu am stiut ca ziarele lucreaza si in week-end”, ne raspunde cu nonsalanta Mihaela Burada.