Potrivit acestuia, profitul a fost impulsionat de activitatea comercială dinamică, precum şi de profilul de risc îmbunătăţit.
“Venit net bancar a fost mai mare cu 3,4% (la 2,06 miliarde lei – n. r.) excluzând elementele nerecurente (câştigul din tranzacţia Visa în 2016 şi câştiguri din instrumente financiare disponibile pentru vânzare). Veniturile nete din dobânzi au urcat cu 6,8%, determinate de evoluţia solidă a volumelor. Rata creditelor neperformante era de 7,8% la sfârşitul lunii septembrie 2017 faţă de 10,8% la sfârşitul lunii septembrie 2016”, se arată în document.
Gradul de acoperire a creditelor neperformante a fost de 75% la finalul lunii septembrie 2017, în creştere de la 74,8% la finalul lunii septembrie 2016.
“Numărul de clienţi activi de retail a crescut cu 34.000 faţă de anul trecut, dintre care persoanele fizice cu 31.000 şi micile companii cu 3.000. Gradul de echipare pe segmentul clienţilor persoane fizice (număr mediu de produse pe client activ) a crescut în continuare, până la 4,16, de la 4,04 la finalul lunii septembrie 2016. Stocul de contracte de internet şi mobile banking a atins 1,30 milioane, +25% faţă de anul trecut. În special, numărul abonaţilor MyBRD Mobile a crescut cu +55%”, menţionează sursa citată.
Soldul creditelor nete ale Grupului BRD a atins 30,7 miliarde lei, mai mare cu 6,6% în comparaţie cu septembrie 2016, determinat de evoluţia pe ambele segmente de clientelă, retail şi non-retail.
“Soldul creditelor acordate segmentului retail a fost mai mare cu 7,1%, susţinut de majorarea puternică a creditelor de consum şi pentru locuinţe nou-acordate, graţie campaniilor eficiente şi a apetitului pieţei pentru contractarea de noi împrumuturi. Volumul creditelor nou-acordate către clienţi persoane fizice a continuat să crească (cu 12,4% faţă de perioada ianuarie-septembrie 2016) până la 4,8 miliarde lei, BRD consolidându-şi poziţia de lider pe piaţa creditelor acordate persoanelor fizice, cu o cotă de piaţă de 16,9% la sfârşitul lunii septembrie 2017. Creditele acordate clienţilor non-retail au înregistrat o creştere anuală de 5,6%, determinată de creditele acordate marilor clienţi corporativi (+10,9% faţă de anul trecut)”, informează grupul.
Cheltuielile operaţionale au urcat cu 3% faţă de anul trecut, ca urmare a creşterii moderate a costurilor cu personalul (+2,7%), a majorării contribuţiilor anuale cumulate la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare şi Fondul de Rezoluţie (+8,6% faţă de anul trecut) şi măririi investiţiilor pe segmentul IT, în special în legătură cu proiectele de transformare a modelului de afaceri la nivelul băncii. Excluzând veniturile nerecurente, indicatorul cost/venit la nivel de Grup a atins 51,8% faţă de 52,0% în primele 9 luni ale anului 2016.