Comisia de privatizare a companiei CFR Marfă este formată din Cristian Ghibu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Bogdan Găurean, consilier în cadrul Ministerului Transporturilor şi fost şef al Registrului Comerţului, Florin Tomescu, reprezentant din cadrul departamentului juridic al Ministerului, Dana Galben, reprezentant din cadrul direcţiei de strategie la Ministerul Transporturilor, Marcel Boloş, de la direcţia de fonduri a ministerului, Claudiu Dumitrescu din cadrul direcţiei feroviare a ministerului, Cristina Militaru de la direcţia de achiziţii şi licitaţii a ministerului, Viorel Lisaru de la MapN şi Ioan Răceu de la Ministerul Finanţelor Publice, potrivit ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu.
Privatizarea CFR Marfă se realizează printr-o procedură de vânzare de acţiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.
Pe de altă parte, ministrul a anunțat recent că autorităţile române au acordurile de principiu din partea instituţiilor financiare internaţionale şi a Comisiei Europene pentru ştergerea datoriilor CFR Marfă către statul român, a căror valoare este de circa 1,5 miliarde de lei, mult mai mare decât cea a activelor societăţii. Oficialul a explicat că, după anularea datoriilor, va putea fi ridicat sechestrul asigurator al ANAF pus pe activele CFR Marfă, iar apoi o parte din acestea vor fi trecute la CFR SA.
„Sechestrul a fost pus pe clădiri, terenuri, dană, feriboturi, pe active, în general. Vom transfera pe CFR SA ce este important“, a explicat Fenechiu. Referindu-se la ideea conform căreia CFR Marfă ar putea ajunge „la fier vechi“, Fenechiu a subliniat că „nimeni nu este nebun să plătească 400 de milioane de euro ca să încaseze din vânzarea la fier vechi 100 de milioane de euro“. Acesta a explicat că un vagon are 13 tone, iar preţul obţinut pe o tonă de fier vechi este de circa 200 de euro. În condiţiile în care CFR Marfă are aproximativ 40.000 de vagoane, din care 25.000 funcţionale, nu se pot obţine din vânzarea de fier vechi mai mulţi bani decât ar costa compania.
BREAKING NEWS Cele trei oferte pentru privatizarea CFR Marfă au fost respinse
16 mai 2013, 07:44
Ultima modificare în 16 mai 2013, 10:44
Comisia de privatizare a companiei CFR Marfă a respins toate cele trei oferte depuse de investitori: Asocierea Transferoviar Grup - principalul acţionar al producătorului de material rulant, Remarul 16 Februarie din Cluj-Napoca, deţinută de omul de afaceri Călin Mitică şi Donau Finanz Gmbh - un fond de investiţii din Austria, OmniTRAX - una dintre cele mai mari firme de transport pe calea ferată din America de Nord şi Grup Feroviar Român, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica.
Etichete:
Publicat in categoriile: Eveniment
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Eveniment
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Securitatea cibernetică a României va fi asigurată de un Sistem Naţional cu atribuţii în acest domeniu
- UPDATE Motivele pentru care au fost respinse ofertele pentru privatizarea CFR Marfă
- Băsescu: „Am solicitat procurorilor să utilizeze procedura de confiscare extinsă”
- Ucraina a început să testeze importurile de gaze naturale din Slovacia
- Sorin Oprescu: „Refacerea faţadelor imobilelor de pe marile bulevarde se va putea realiza cu bani europeni”
- PERICOL: Turcia va construi o centrală nucleară pe coasta Mării Negre, într-o zonă seismică activă
- Coreea de Nord nu stăpâneşte tehnologia de miniaturizare nucleară
- Clienţii Vodafone îşi pot achiziţiona rovinietă prin SMS
- Gala AVANPREMIERE 12 – Colectii 2013/2014
- Google se pregăteşte să lanseze un serviciu de streaming muzical