Deschiderea traficului pe autostrada Bucureşti-Ploieşti se amână. Ministrul Transporturilor a spus, astăzi, că pe 30 iunie, termen avansat iniţial, nu se va inaugura A3 între centura Capitalei şi cea a municipiului Ploieşti.Potrivit constructorilor, lucrările ar urma să fie gata în aproximativ 30 de zile.
UPDATE 11:16
Circulaţia pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, dacă va fi deschisă pe 1 august, cu o amânare de încă 30 de zile faţă de termenul avansat iniţial, ar putea fi restricţionată la o limită de viteză de 80 km/h. Potrivit reprezentanţilor Poliţiei Rutiere, în funcţie de stadiul lucrărilor la noul termen, ar putea fi impusă o limită de viteză de 100-110 km/h sau chiar de 80km/h.
Declaraţia a fost făcută astăzi pe şantierul autostrăzii, care urmează să fie vizitat de ministrul Transporturilor şi reprezentanţii Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.
Întrebat de ziarişti dacă autostrada va fi deschisă circulaţiei sâmbătă, 30 iunie, Silaghi a spus că nu. La întrebarea "când urmează să fie inaugurată?", ministrul a spus că "acesta este motivul pentru care ne aflăm astăzi aici".
Noul termen avansat de directorul general al CNADNR, Mihail Başulescu, este 1 august. "Sunt porţiuni de autostradă unde stadiul este de numai 70%. Dacă deschidem circulaţia acum, afectăm siguranţa traficului".
Potrivit noului şef al companiei, penalizările impuse constructorilor pentru întârzieri se ridică la 14,5 milioane de lei până în 22 iunie. În fiecare zi de întârziere se aplică 0,05% din valoarea lucrărilor nefinalizate. Penalităţile au început să curgă din 15 decembrie 2011.
Vizita de astăzi vine ca urmare a solicitării premierului Victor Ponta, care i-a cerut ieri ministrului Transporturilor să nu aibă milă şi să nu tolereze amânări la termenele de finalizare a lucrărilor de la autostrăzile Bucureşti-Ploieşti şi Bucureşti-Constanţa iar constructorilor care întârzie să le aplice penalizări. "Vă rog, domnule ministru al Transporturilor, mâine să mergeţi şi la autostrada Bucureşti-Ploieşti şi la autostrada spre Constanţa, vreau să ştim foarte clar ce se întâmplă acolo, de ce nu se respectă termenele şi să luaţi imediat măsuri”, i-a spus Ponta lui Silaghi, conform Agerpres.
Conform sursei citate, şeful Executivului a adăugat că “Aşa cum m-aţi informat, fără milă, fără amânări, cine a promis şi a semnat şi nu s-a ţinut de cuvânt plăteşte. Nu există nicio firmă pe care să o iertăm într-un fel sau altul şi oamenii aşteaptă de la noi să ştie când sunt gata autostrăzile respective şi cine plăteşte pentru faptul că nu s-au respectat termenele”.
Termenul de finalizare al lucrărilor la autostrada Bucureşti-Ploieşti a fost prelungit de la 15 mai la 30 iunie, iar în iunie urma să fie deschisă circulaţiei şi autostrada Cernavodă-Medgidia, dar numai cu o bandă pe sens.
La sfârşitul lunii aprilie, cu doar câteva zile înainte de căderea Guvernului Ungureanu prin aprobarea moţiunii în Parlament, ministrul Transporturilor de atunci, Alexandru Nazare, şi premierul MRU au declarat, după ce au făcut o vizită pe şantier, că pe 15 mai va fi inagurată autostrada, conform constructorilor. Doar că după ce la şefia Transporturilor a venit liberalul Ovidiu Silaghi, ministrul a cerut o verificare a lucrărilor şi a constatat că termenul de finalizare nu poate fi mai devreme de 30 iunie.
Pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti costul unui kilometru e de 7 milioane de euro, în timp ce tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei, al cărui constructor este asocierea formată de italienii de la Pizzarotti & Tirena Scavi, un kilometru costă 8,2 milioane de euro.
Cei 60 de kilometri de autostradă, începuţi în 2007, au costat până acum bugetul de stat, peste 400 de milioane de euro.