Iorgulescu nu va ajunge în spatele gratiilor imediat, pentru că procedura care trebuie urmată este una greoaie. Astfel, după decizia judecătorilor, politiştii vor trebui să constate că Mario Iorgulescu nu se află la domiciliul din România. Mai apoi, va fi înaintată către instanţă o cerere pentru emiterea unui mandat european de arestare. Abia după ce acest mandat european de arestare va fi emis, poliţiştii din România vor putea solicita colegilor din Italia reţinerea lui Mario Iorgulescu.
Judecătorii au anunțat că au emis mandat de arestare preventivă în lipsă. Decizia nu este definitivă.
Potrivit procurorilor, Mario Iorgulescu a condus beat și drogat, în data de 8 septembrie 2019 și a produs un accident în urma căruia un bărbat a murit. Acesta nu a oprit la semafor și a condus cu o viteză de 162 de kilometri pe oră, deși limita legală era 50 de kilometri pe oră.
„Pe fondul unei crize de gelozie și într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l și fiind sub influența cocainei, intenționând să se deplaseze din sat Gulia, com. Tărtășești, spre un club din Parcul Herăstrău, mun. București, inculpatul Iorgulescu Gino-Mario a condus autoturismul (…) cu o viteză ce depășea cu mult viteza legală de 50 km/h în localitate, pătrunzând pe culoarea roșie a semaforului cu viteza de 145 km/h în intersecția dintre Șos. Chitilei și str. Teodor Neagoe, accelerând până la 162 de km/h în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda I, urcând vehiculul cu partea stângă pe un scuar, apăsând la maximum pedala de accelerație la un vehicul echipat cu un motor ce dezvoltă 700 de cai putere, pătrunzând pe contrasens și intrând în coliziune frontală, la ora 03:02:39, la viteza de 143 km/h, cu autoturismul marca Audi, condus de victima V. D.-A., care a decedat pe loc, toate acestea în condițiile în care, din momentul în care a pătruns în intersecție pe culoarea roșie a semaforului, inculpatul nu a acționat frâna, iar în momentul coliziunii pedala de accelerație era apăsată la maximum”, scriu procurorii.
Aceștia spun că procedând în acest fel, Mario Iorgulescu „a fost indiferent față de urmările acțiunilor sale, pe care le-a prevăzut, punând în pericol participanții la trafic, lăsând producerea sau evitarea unei coliziuni pe seama hazardului și astfel ucigând-o pe victimă cu intenție indirectă”.
Din 23 septembrie Mario Iorgulescu a fost dus la o clinică din Italia, pentru că și el a fost rănit grav în urma impactului. Acesta a fost externat și preluat de un institut de reabilitare psihiatrică din Italia. Ulterior, în 31 octombrie, a fost internat la o altă clinică din Italia, unde se află și în prezent.