În România, nicio companie aviatică nu are în flotă un astfel de model, însă Tarom şi Blue Air au făcut comenzi pentru acest tip de avioane.
Acţiunile companiei Boeing au pierdut, luni, 7% din valoare, adică aproape 18 miliarde de dolari.
Marea Britanie, Germania, Franţa şi Italia anunţaseră deja că se alătură valului de suspendări ale zborurilor aeronavelor Boeing 737 MAX, în urma dezastrului din Etiopia.
Suspendarea decisă de autoritatea de reglementare europeană este cea mai grea lovitură primită de Boeing în urma accidentulu aviatic de duminică şi pune presiune pe Statele Unite să ia o măsură similară, potrivit Reuters.
Boeing, cel mai mare producător de avioane din lume, a cărui capitalizare bursieră a pierdut mai multe miliarde de dolari, a anunţat că înţelege deciziile, dar că ”are deplină încredere în 737 MAX, iar siguranţa este prioritatea sa”.
Compania a mai anunţat că Autoritatea Federală pentru Aviaţie (FAA) din Statele Unite nu i-a cerut să ia vreo măsută legată de operaţiunile aeronavelor 737 MAX.
Cauza prăbuşirii din Etiopia, care a avut loc la cinci luni de la un alt dezastru în care a fost implicat un avion 737 MAX, în Indonezia, în care 189 de oameni au murit, rămâne necunoscută.
Motivul dezastrului din Indonezia, produs în octombrie, nu este cunoscut încă, dar atenţia investigatorilor s-a concentrat până acum pe rolul sistemului software care împinge avionul în jos şi care mai este folosit pentru training şi întreţinere.
Boeing a anunţat că intenţionează să actualizeze sistemul în următoarele săptămâni.
Nu există încă dovezi că cele două accidente ar avea vreo legătură, scrie News.ro.
Tot în Europa, Irlanda, Austria şi Norwegian Air anunţaseră deja că vor consemna la sol avioanele MAX 8, ca măsură de precauţie.
Anterior, Singapore, Australia şi Malaezia au suspendat la rândul lor, temporar, avioanele, urmând decizii similare adoptate de China, Indonezia şi alte ţări.
Experţii afirmă că este prematur de speculat care ar fi motivul prăbuşirii. Majoritatea accidentelor sunt provocate de un lanţ unic de factori umani şi tehnici.
Victimele accidentului din Etiopia provin din peste 30 de ţări, iar printre acestea se află aproape două duzini de angajaţi ai ONU.