Piaţa auto şi companiile din industrie s-ar descurca şi fără programul „Rabla” în 2010, dacă situaţia economică ar fi stabilă şi predictibilă, iar în acest an este posibil să fie vândute doar jumătate din cele 60.000 de unităţi alocate, a declarat, joi, vicepreşedintele APIA, Brent Valmar.
„Programul de înnoire a parcului auto, cunoscut de toţi ca fiind «Rabla», nu mai este atractiv pentru că deja nu mai reprezintă o noutate şi nu mai sunt doritori”, a adăugat Valmar, care este şi directorul general al celui mai mare importator auto din piaţa locală, Porsche România, după o conferinţă de presă organizată pentru lansarea celei de-a cincea generaţii a Volkswagen Polo.
Vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România a explicat că nevoia de mobilitate există în continuare, dar că este posibil ca cei care mai deţin maşini vechi să nu dorească să le înlocuiască.
„Văzând ce se întâmplă în jur, un om nu are suficiente motive să schimbe maşina veche cu una nouă. Nici posibilitatea persoanelor juridice de a intra în programul Rabla nu va aduce miracole în piaţă. Firmele care au maşini mai vechi de zece ani sunt destul de puţine”, a arătat Valmar.
El a precizat că este posibil ca până la sfârşitul anului să fie vândute doar 30.000 de unităţi prin programul Rabla, jumătate din cele 60.000 pe care şi le-a propus APIA şi Ministerul Mediului, din cauza înjumătăţirii pieţei auto.
Aceasta va însuma în 2009 circa 140.000 de autovehicule, în scădere cu peste 55% faţă de 2008, ceea ce ar însemna revenirea la nivelul din 2003, potrivit estimărilor APIA.
SURSA: Mediafax