"Timpul de tranzit va creşte, în medie, cu 15% din cauza timpilor de aşteptare la frontieră, însă, momentan, nu se poate contura o marjă concretă de creştere a costurilor pentru clienţi. Cu toate acestea, pot fi estimate măriri de preţuri între 5 şi 15%, sume aferente timpilor de aşteptare pentru formalităţile vamale, precum şi, cel mai probabil, scumpirea trecerii pe continent. Din cauza faptului că Marea Britanie este conectată cu spaţiul european doar prin liniile de ferry şi Eurotunnel, nu există rute alterntive, şi de aceea vama se face la Dover, punctul de trecere spre Uniunea Europeană", a precizat Mihai Teodorescu, Country Manager ICT Logistics România, într-un comunicat remis, informează Agerpres.
Brexit-ul va avea un impact şi asupra forţei de muncă, transportatorii vor trebui să se asigure că şoferii cunosc procedurile de comisionare şi vamă, ceea ce va face accesul la piaţa din Marea Britanie (UK) mai dificil, pentru că nu toate companiile au personal calificat în operaţiuni vamale.
"ICT Logistics este o firmă cu experienţă în transport internaţional, care deţine birouri proprii în mai multe ţări din Europa, printre care şi două birouri în UK. Aceasta reprezintă un avantaj pentru că le putem oferi clienţilor suport pentru declaraţiile vamale şi, în general, în relaţia cu vama. De asemenea, compania noastră a stabilit, de-a lungul anilor, colaborări foarte strânse cu companiile de ferry care pot facilita oricând trecerea vehiculelor ICT", a adăugat Mihai Teodorescu.
Anual, ICT Logistics efectuează transporturi în valoare de 50 milioane euro, dintre care 10% implică transporturi din sau către Marea Britanie.
ICT Logistics este o casă de expediţii fondată în Danemarca şi care deţine birouri în 16 ţări din Europa. Soluţiile de transport şi logistică oferite de ICT Logistics acoperă deopotrivă nevoile clienţilor globali şi nevoile specifice pe care le au companiile medii şi mici. Serviciile companiei includ transport rutier, feroviar şi naval din şi către ţări din Europa de Nord, Centrală şi de Vest, CIS şi Ţările Baltice.
Principalii clienţi ai companiei provin din domenii precum automotive, agro, construcţii metalice, cauciuc şi mase plastice, industria chimică, industria lemnului, industria de textile şi fabricarea jucăriilor. Anual compania transportă un milion de tone de bunuri în spaţiul european.