Compania japoneză Bridgestone anunţă că nu va mai furniza pneuri pentru bolizii de Formula 1 din cauza situaţiei economice în care se află piaţa de profil. Bridgestone era singurul sponsor care „încălţa” monoposturile din Formula 1, dupa ce francezii de la Michelin au decis să se retragă în 2006.

 

Bridgestone a debutat în F1 în anul 1997, devenind partenerul a cinci echipe. Compania urmărea să îşi îmbunătăţească imaginea în Europa şi să învingă supremaţia grupului Michelin pe Bătrânul Continent, după ce GoodYear s-a retras din cursă în 1998.

 

Formula 1 trece printr-o perioadă nefastă, în special în ceea ce priveşte dorinţa sponsorilor de a cheltui bani însă şi cei implicaţi direct iau decizii radicale. De exemplu, Toyota, lider mondial pe piaţa auto, a anunţat că nu va mai organiza Marele Premiu al Japoniei, din 2010, iar Honda şi-a vândut fosta echipă de F1.

 

Costurile sponsorizării unei astfel de competiţii de top nu se justifică în prezent, nu numai din cauza crizei financiare ci şi din cauza schimbării dorinţelor publicului care este orientat acum spre ecologie, consum cât mai mic şi siguranţă rutieră sporită.

 

Numai în 2009, Bridgestone a fabricat peste 40.000 de pneuri speciale destinate competiţiilor de Formula 1.

 

SURSA: Liberation