Brief

LOGAN CUCERITORUL Automobile Dacia a anunţat ieşirea de pe liniile de fabricaţie a modelului Logan cu numărul 500.000. În acest moment, fabrica din România are o cotă de peste 71% din întreaga producţie mondială a acestui model, care a ajuns la 701.773 unităţi. În afară de uzina de la Mioveni, cea mai mare producţie a Logan a fost realizată la fabrica Renault din Moscova (107.000 de unităţi), alte facilităţi care asamblează acest model fiind în Maroc, Columbia, Iran

LOGAN CUCERITORUL

Automobile Dacia a anunţat ieşirea de pe liniile de fabricaţie a modelului Logan cu numărul 500.000. În acest moment, fabrica din România are o cotă de peste 71% din întreaga producţie mondială a acestui model, care a ajuns la 701.773 unităţi. În afară de uzina de la Mioveni, cea mai mare producţie a Logan a fost realizată la fabrica Renault din Moscova (107.000 de unităţi), alte facilităţi care asamblează acest model fiind în Maroc, Columbia, Iran, Brazilia şi India. Cea mai mare piaţă de desfacere este tot România, cu 273.269 de unităţi vândute din 2004 până acum, urmată de Rusia şi Franţa. De la înfiinţare, în 1966, Dacia a fabricat trei milioane de vehicule.

NETCITY: Contract de 202 milioane de euro semnat cu UTI

Consorţiul condus de producătorul român de soluţii şi sisteme de securitate a fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru construcţia reţelei metropolitane de comunicaţii a Bucureştiului. Pe lângă UTI Systems, din consorţiul care a depus singura ofertă mai fac parte Ericsson Telecommunications România, Alcatel Lucent şi Neotel, iar contractul, în valoare de 202 milioane de euro, va fi semnat până la 15 octombrie. Lucrările se vor încheia în 36 de luni, iar reţeaua, care va acoperi în prima etapă 1.350 de străzi, va fi concesionată către UTI pentru 49 de ani. Până în 2011, reţeaua metropolitană de comunicaţii va acoperi toate cele peste 5.000 de străzi ale capitalei.

TELEVIZIUNE: CAPITAL TV demarează la Kanal D

Duminică, la ora 12:00, aţi putut urmări, la Kanal D, prima ediţie a emisiunii Capital TV. Realizată în colaborare cu revista Capital şi prezentată de George Dumitrescu, emisiunea Capital TV îşi propune să realizeze o analiză de ansamblu a economiei româneşti, să comenteze evoluţiile din mediul de afaceri intern şi internaţional, dar şi să ofere sfaturi şi să prezinte poveşti de succes. Astfel, în fiecare duminică, puteţi viziona pe postul Kanal D un format captivant de magazin economic, cu rubrici care urmăresc, într-o manieră analitică, dar cu un limbaj accesibil tuturor, drumul către profit.

EXTINDERE: IKEA vrea să intre în Ucraina cu finanţare BERD

Retailerul suedez de mobilă IKEA pregăteşte o investiţie de circa 414 milioane de dolari pentru dezvoltarea unei reţele de magazine în Ucraina. Proiectul, care va fi derulat prin intermediul subsidiarei locale IKEA Dnipro LLC, ar putea fi finanţat parţial, cu 100 de milioane de dolari, de către Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). În luna martie, IKEA a inaugurat primul său magazin din România, la Bucureşti, iar oficialii companiei au anunţat că cea de-a doua unitate ar putea fi deschisă până la sfârşitul anului viitor. Retailerul estimează că vânzările din acest an din România vor depăşi suma de 40 milioane euro, prevăzută iniţial.

IMPOZITE: Contribuţiile sociale se vor calcula la veniturile totale

Firmele vor plăti, începând din 2008, contribuţii sociale în funcţie de veniturile totale realizate de angajat, la salariu adăugându-se sumele provenite din prime, stimulente sau alte beneficii băneşti, potrivit unei ordonanţe de urgenţă adoptate de Guvern săptămâna trecută. În prevederile anterioare, în baza de calcul pentru contribuţiile sociale era salariul, plus sporurile cu caracter permanent. Contribuţiile sociale sunt în
prezent de 45,5% din salariul brut, cumulat pentru angajat şi angajator. Autorităţile au anunţat o reducere cu şase puncte procentuale de anul viitor.

FISCALITATE: Accizele şi taxa auto, calculate după un alt curs de schimb

Accizele şi taxa auto colectate anul viitor vor fi calculate luând în considerare cursul de schimb 3,3559 lei/euro anunţat, vineri, 28 septembrie, de Banca Naţională a României (BNR), cu 5,28% mai redus decât cel valabil pentru sumele încasate în acest an. Pentru calcularea accizelor din acest an, Ministerul Economiei şi Finanţelor a utilizat o rată de schimb de 3,5334 lei/euro, stabilită de banca centrală la data de 28 septembrie 2006.

DEMISIE: Aliz Kosza lasă Orkla Foods pentru Fabryo

Directorul general al Orkla Foods România, Aliz Kosza, a demisionat din funcţia deţinută timp de patru ani, în favoarea unei poziţii similare în fruntea producătorului de vopsea Fabryo Corporation, fost Guzuchim. Traseul său profesional din ultimii zece ani include funcţii de conducere în companiile MOL România şi Kraft Jacobs. Kosza s-a situat pe poziţia a 12-a în TOP 100 Femei de Succes, ediţia 2007, realizat de revista Capital. Potrivit Mediafax, producătorul Fabryo, controlat de compania de investiţii Oresa Ventures, îşi propune pentru acest an o majorare de circa 30% a cifrei de afaceri, până la 42 de milioane de euro.

PROGNOZĂ: România ar putea adopta euro abia în 2015

Agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings estimează că România ar putea trece la euro abia în 2015, însă şi acest termen este nesigur, întrucât autorităţile de la Bucureşti mai au de îndeplinit multe condiţii până la convergenţa reală cu Uniunea Europeană. Potrivit BNR, România intenţionează să adopte moneda euro în intervalul 2012-2014. Analiştii Fitch consideră că Slovacia va fi în măsură să treacă la euro în ianuarie 2009, pentru Polonia şi Cehia fiind preconizaţi anii 2012, respectiv 2013, în vreme ce pentru Ungaria termenul prognozat este 2014. „Prognozele Fitch pentru adoptarea euro de către Bulgaria şi România sunt 2013 şi respectiv 2015. Însă, aceste date sunt nesigure, întrucât ambele state mai au o cale lungă până la convergenţa reală, dau semne de supraîncălzire şi vor avea mulţi ani dificultăţi în îndeplinirea criteriilor legate de inflaţie“, se arată într-un raport al agenţiei de rating.

LANSARE: Joburi pentru femei

Familia de reviste Unica se extinde, din luna octombrie, cu Unica Job, o publicaţie anuală care se adresează femeilor interesate să progreseze profesional, precum şi celor care se află în căutarea jobului perfect. În 132 de pagini glossy, revista oferă informaţii despre oportunităţile de pe piaţa muncii, poveşti de succes profesional, o prezentare a joburilor mileniului, precum şi o listă a cursurilor care pot schimba radical viitorul profesional. În plus, cititoarele pot găsi pagini de sfaturi psihologice pentru femeile foarte ocupate, precum şi o secţiune de beauty & fashion la birou. Revista poate fi găsită la punctele de difuzare a presei, la preţul de 6,9 lei.