Brief

Dacia Duster va avea ca principale atuuri preţul redus, un design cel puţin interesant, unghiuri de atac şi degajare permisive şi sistemul de tracţiune (simplificat) Nissan, însă va fi penalizat de lipsa unor echipamente importante precum ESP sau air-baguri pentru pasagerii din spate, dar şi de motoarele destul de mici pentru un SUV. ARO a murit, trăiască Dacia La cinci ani de la ultimul ARO nou comercializat la noi, industria auto românească reuşeşte, graţie producătorului Daci

Dacia Duster va avea ca principale atuuri preţul redus, un design cel puţin interesant, unghiuri de atac şi degajare permisive şi sistemul de tracţiune (simplificat) Nissan, însă va fi penalizat de lipsa unor echipamente importante precum ESP sau air-baguri pentru pasagerii din spate, dar şi de motoarele destul de mici pentru un SUV.

ARO a murit, trăiască Dacia

La cinci ani de la ultimul ARO nou comercializat la noi, industria auto românească reuşeşte, graţie producătorului Dacia, să reintre în grupul producătorilor de autoturisme de teren. Noul SUV Duster nu va fi nici pe departe egalul fostului 244 în materie de căţărat pe stânci, dar are mari şanse de a urca marca Dacia în clasamentele europene ale vânzărilor la niveluri şi mai mari decât Logan sau Sandero.

Aşteptându-l pe Godot

Într-o atmosferă ruptă parcă din piesa lui Beckett, CNIPMMR supune câteva necazuri atenţiei virtualului guvern: extinderea scutirii de impozit pe profitul reinvestit la toate mijloacele fixe, ca în Slovenia; urgentarea plăţilor de la stat către firme; majorarea prefinanţării pentru proiecte şi acoperirea de la buget a diferenţelor de curs şi dobândă; finanţarea unui program de start-up pentru tinerii întreprinzători, cu 0,02% din PIB.

Îngheţ pe piaţa muncii, până la primăvară

Managerii români se plasează pe ultimul loc, alături de cei din Spania şi Irlanda,  în pri­vinţa intenţiilor de recrutare de personal în perioada ianuarie-martie 2010, potrivit unui studiu Manpower, care  analizează dinamica pieţelor din 35 de ţări ale lumii. Contraperformanţa angajatorilor noştri este a doua de acest fel din 2009, deşi la începutul anului ei se plasau pe un optimist loc 6 mondial şi pe prima poziţie în regiunea EMEA. Concret, 58% dintre angajatorii români nu prevăd schimbări în primul trimestru din 2010, 15% se aşteaptă să crească volumul angajărilor, iar 26% anticipează o scădere. Previziunea netă de angajare (diferenţa dintre numărul celor care anticipează o creştere şi al celor care prevăd o scădere) este de –11%, la fel ca în trimestrul IV din 2009. Faţă de începutul acestui an, când era cotată la +16%, previziunea netă de angajare a regresat cu 27%. Cei mai optimişti sunt managerii din regiunea Vest; cei mai pesimişti, cei din Sud-Est. Angajatorii din finanţe, asigurări, servicii imobiliare, servicii de afaceri, transporturi, depozitare, comunicaţii, energetică, utilităţi şi industria prelucrătoare şi-au ameliorat previziunile nete de angajare. Cei din hoteluri şi restaurante şi din construcţii sunt cei mai pesimişti.

Indexul oraşelor verzi şi al celor ofilite

Bucureştiul se plasează pe locul 28 din 30 (punctaj de 39,14 din 100), într-un top european al „oraşelor verzi“, realizat de Economist Intelligence Unit, pe baza a opt criterii: emisiile CO2, resursele de energie, densitatea clădirilor, transporturile, resursele de apă, cantitatea deşeurilor, calitatea aerului şi politici de mediu. Capitala noastră este devansată de Zagreb (42,36) şi Belgrad (40,03) şi urmată de Sofia (36,85) şi Kiev (32,33). Pe primele locuri se află Copenhaga (87,31), Stockholm (86,65) şi Oslo (83,98); Parisul este pe locul 10, Londra pe 11, Madridul pe 12, Roma pe 14.

DECLARAŢIA SĂPTĂMÂNII

Nu cred că vor exista falimente ale băncilor în 2010. Primele şase luni vor fi decisive.
Nicolae Cinteză, Direcţia de supraveghere, BNR

400 mil. de euro a cheltuit BNR în noiembrie a.c. pentru susţinerea monedei naţionale, care ar putea ajunge la 4,5-4,6 lei/euro, cred analiştii ING, în caz de alegeri anticipate.