Compania Visa a estimat că s-au realizat 33 de milioane de tranzacţii cu cărţi de credit ale companiei, suma totală cheltuită ridicându-se la 1,5 miliarde de lire, echivalentul a un milion de lire pe minut, ceea ce face din 23 decembrie cea mai aglomerată zi de cumpărături din istoria Marii Britanii, în ciuda crizei economice.
În cartierul West End din Londra, de la primele orele ale dimineţii de vineri se formaseră cozi în faţa mai multor magazine. De altfel, comercianţii se aşteaptă ca şi sâmbătă un milion de cumpărători să le treacă pragul. Multe centre comerciale au rămas deschise până la miezul nopţii, pentru a profita la maximum de setea de cumpărături a britanicilor.
La Trafford Centre din Manchester, în fiecare zi a acestei săptămâni au sosit 600 de autocare cu oameni puşi pe cumpărături din tot nordul Angliei, iar Centrul Bluewater din Kent a estimat că a primit circa 750.000 de clienţi între 20 şi 23 decembrie.
Şi în privinţa cumpărăturilor online situaţia stătea bine. O asociaţie care monitorizează cumpărăturile pe internet a estimat că achiziţiile de Crăciun vor atinge 186 milioane de lire.
Inclusiv vremea ţine cu comercianţii, în condiţiile în care prognoza meteo indică o temperatură de 14 grade Celsius în ziua de Crăciun, cu un grad şi ceva mai puţin decât recordul absolut înregistrat în 1896.
Autorităţile din transporturi estimează că înaintea Crăciunului pe autostrăzile din Marea Britanie vor circula nu mai puţin de 18 milioane de maşini. Totodată, în ceea ce priveşte transportul aerian, autorităţile se aşteaptă la peste 4,25 de milioane de pasageri în intervalul 16 decembrie – 3 ianuarie, în creştere faţă de anul trecut. Cele mai populare destinaţii pentru britanici sunt New York, Dubai, Dublin, Amsterdam şi Paris.