Producatorul de tutun British American Tobaco (BAT) a inregistrat in anul 2006 o cifra de afaceri de 25,1 miliarde de lire sterline, consemnand o crestere cu 5% fata de anul 2005, informeaza un comunicat al companiei transmis Bursei de Valori Londoneze (London Stock Exchange). Profitul operational al grupului BAT in 2006 s-a cifrat la 2,6 miliarde de lire sterline, cu 8% mai mult fata de anul 2005, iar dividendele acordate de companie in 2006 au fost de 0,55 lire pe actiune, in crestere cu 19%
Producatorul de tutun British American Tobaco (BAT) a inregistrat in anul 2006 o cifra de afaceri de 25,1 miliarde de lire sterline, consemnand o crestere cu 5% fata de anul 2005, informeaza un comunicat al companiei transmis Bursei de Valori Londoneze (London Stock Exchange). Profitul operational al grupului BAT in 2006 s-a cifrat la 2,6 miliarde de lire sterline, cu 8% mai mult fata de anul 2005, iar dividendele acordate de companie in 2006 au fost de 0,55 lire pe actiune, in crestere cu 19% fata de nivelul dividendelor acordate in 2005. La rezultatele obtinute de BAT in 2006 au contribuit in special zonele Asia-Pacific, America Latina, Africa si regiunile din Orientul Mijlociu.
"Anul 2006 a fost un an foarte bun pentru BAT si cred ca ne putem increde si in viitor in abilitatea noastra de a obtine cresteri mai mari si a adauga valoare pentru actionarii nostri. In ultimii cinci ani, profitul pe actiune al companiei a avut o rata de crestere de 26%", spune Jan du Plessis, presedinte BAT.
Potrivit comunicatului, in 2006, brandurile globale ale Grupului precum Kent, Lucky Strike, Dunhill si Pall Mall au inregistrat o crestere a volumului de vanzari de circa 17%. Defalcat, volumul vanzarilor la Kent a crescut cu 16%, cele mai semnificative cresteri fiind inregistrate in Rusia, Romania, Ucraina si Chile. Vanzarile Dunhill au crescut cu 6% datorita performantelor inregistrate in Korea de Sud, Taiwan, Australia, Africa de Sud si Orientul Mijlociu. Lucky Strike a avut o crestere nesemnificativa la nivel mondial, iar Pall Mall, potrivit BAT, ramane in continuare brandul care continua trendul ascendent din ultimii ani, obtinand in 2006 o crestere de 40% a volumului vanzarilor. Principalele zone in care au fost raportate cresteri considerabile ale vanzarilor de Pall Mall au fost Spania, Grecia, Polonia, Rusia si Bangladesh.
BAT, al doilea mare producator de tutun la nivel mondial are in portofoliu marci precum Lucky Strike, Kent, Dunhill, Pall Mall, Rothmans, Vogue sau Viceroy. In Romania, compania detine o unitate de productie la Ploiesti, investitie care a costat peste 100 de milioane de dolari. Fabrica a fost data in folosinta in 1997, iar distributia se realizeaza exclusiv prin intermediul distribuitorului exclusiv Interbrands M&D. Potrivit propriilor estimari, grupul BAT este lider de piata in peste 50 de state si produce circa doua miliarde de tigarete pe zi.
Sursa: Capital 01 Martie 2007