Poate fi broasca un simbol? Dacă are emblema Volkswagen pe capotă, cu siguranță.
Născută în 1931 sub îndrumarea lui Ferdinand Porsche, micuța „broscuță“ avea ca obiectiv crearea unui liant între motociclete și automobile. Tocmai de aceea, primul brand căruia Porsche i-a propus un astfel de vehicul a fost Zundapp. Inițiativa a rămas la nivel de prototip până în 1933, când Adolf Hitler a solicitat crearea unui vehicul pentru popor care să poată transporta doi adulți și trei copii cu 100 km/h. Pentru că nemții începuseră deja dezvoltarea vestitelor Autobahn. Grav afectată de bombardamente în Al Doilea Război Mondial, uzina din Wolfsburg a reînceput producția modelului Volks­wagen Type 1, sau „Beetle“, în 1945, cu o cadență de 1.785 de unități pe an.

Broasca nu mai e blândă. Zgârie

Lăsând istoria deoparte, trebuie spus că actualul Beetle pare mai aproape de direcția trasată de Ferdinand Porsche decât oricând. Alungirea caroseriei, curbele tradiționale combinate subtil cu linii drepte și unghiuri agresive au transformat timida broscuță într-un vehicul masculin și agresiv. Dacă în combinație cu noul design intră și un propulsor TSI de 2 litri care dezvoltă 200 CP, orice urmă de timiditate dispare, făcând loc narcisismului în cea mai pură formă a sa. Nu puțini sunt posesorii de bolizi cărora Beetle le-a arătat posteriorul în cei peste 300 km în care a încercat să ne arate de ce este în stare. Și asta fără să trădeze în vreun moment  că și-a atins limitele. Cu siguranță, la performanțele dinamice neașteptate ale mașinii a avut un cuvânt greu de spus și cutia automată DSG, mai ales atunci când levierul acesteia a fost plasat în dreptul simbolului „S“.
Dacă modul „Drive“ pare croit pentru un consum rezonabil gâtuind motorul și făcându-l să răspundă mai greu la comenzi, simpla trecere în zona „Sport“ pune la dispoziția șoferului o forță greu de anticipat. O ușoară apăsare a accelerației are darul să te lipească de scaun și să facă roțile să se învârtă amețitor în tandem cu acul turometrului. Totodată,  evacuarea își face simțită prezența printr-un zgomot surd și amenințător.  Pentru a struni această revărsare bruscă de adrenalină, este nevoie de un tren de rulare performant și rigid, iar Beetle nu dezamăgește nici din acest punct de vedere. E drept că fermitatea suspensiei poate deveni obositoare și deranjantă în cazul călătoriilor lungi, dar, ca de fiecare dată, este dificil de găsit un compromis perfect între sportivitate și confort.
Nu în ultimul rând, trebuie remarcată sensibilitatea și siguranța surprinzătoare a sistemului de direcție. La capitolul minusuri, se înregistrează spațiul restrâns pus la dispoziția pasagerilor din spate și lipsa spațiilor de depozitare. E drept că acestea sunt probleme întâlnite la aproape toate coupéurile de pe piață. În plus, Beetle se remarcă, la fel ca toate mașinile Volkswagen, prin aerul ascet al habitaclului, care trădează lipsa de ingeniozitate a designerilor. Chiar dacă germanii justifică acest neajuns prin păstrarea ADN-ului familiei Beetle, un astfel de model, simbol al unui brand puternic, avea nevoie de ceva mai multă ingeniozitate.
Deocamdată, în oferta importatorului Volkswagen din România se află trei linii de echipare şi trei variante de motorizare 1.2 TSI, 1.4 TSI și 1.2 TDI. propulsorul de 2 litri, alimentat cu benzină, va fi disponibil în curând. Prețurile cu taxe sunt cuprinse între 15.462 euro și 19.955 euro.