"Pe autoturisme impactul ar putea să fie mare asupra Cehiei, dar încă este foarte greu de cuantificat. Concurenţa a presupus că va scădea producţia în Cehia cu 15%. De unde! Nici măcar în criză nu am avut un asemenea şoc de reducere a producţiei. În ceea priveşte producătorii de piese, rezultă că în România, din ce am văzut, nu ştiu dacă avem un eşantion reprezentativ, cam 30% din piesele auto se duc către grupul Volkswagen. Pentru România expunerea este mult mai mare pe componente, decât din autoturisme. Nu avem fabrică Volkswagen", a spus Dan Bucşa.

Acesta susţine că, pentru moment, nu se pot face estimări cu privire la implicaţiile scandalului noxelor asupra companiei.

"Volkswagen este cel mai mare furnizor european de flote de autoturisme pentru corporaţii. Întrebarea este dacă se vor uita ele la acest scandal al emisiilor şi se vor duce să cumpere autoturisme produse în altă ţară? Greu de crezut. După două săptămâni vânzările VW au crescut, probabil pe nişte discounturi serioase. Adică ne aşteptăm la Volkswagen să aibă profitabilitatea afectată masiv anul acesta, cu amenzile care vor urma, cu cel al marjelor, dar vânzările ca atare încă nu pot spune clar că vor fi afectate. Singurele numere negative pe care le avem sunt vânzările de automobile din Polonia, din septembrie, unde s-a văzut o reducere a cererii pentru Volkswagen, dar pe care oamenii au justificat-o astfel: nu vreau să îmi iau autoturism acum dacă trebuie să mă întorc cu el în două luni în service să i se schimbe ceva. Mai bine aştept să văd ce se întâmplă. Dar la întrebarea "V-aţi cumpăra un alt autoturism?" răspunsul a fost clar, nu", a afirmat Dan Bucşa.

Potrivit economistului UniCredit, un alt punct care ar ar trebui menţionat este acela că VW nu a fost singura marcă de automobile care depăşea emisiile de noxe în Statele Unite, ci mai toţi, cu excepţia unui producător suedez şi astfel este posibil ca şi alţi producători să fie afectaţi.

De asemenea, Bucşa a spus că pieţele principale de vânzare pentru VW sunt Europa şi Asia Pacific, nu Statele Unite. În Europa şi în Asia Pacific emisiile la care autorităţile se uită sunt mai degrabă de dioxid şi monoxid de carbon, nu de compuşi ai azotului.

SURSA: Agerpres