Însă, nu este chiar așa de simplu. O scurtă privire peste proiectele pe care le pregătește Primăria Capitalei și ajungi la concluzia că multe dintre ele sunt doar ”pe hârtie”. ”Primăria Generală a dezvoltat o strategie pentru soluționarea problemei parcărilor, care nu se limitează doar la administrarea spațiilor de parcare existente, ci are în vedere și construirea de noi parcaje subterane și supraterane în parteneriat public-privat, dar și parcări de tip Park & Ride”. Așa arată un mesaj oficial chiar de la Primărie.
Pe înțelesul tuturor, parcările în sistem parteneriat public-privat vor fi construite cu bani atrași din mediul privat. Din date oficiale reiese că, în următorii ani, vor fi realizate șase astfel de parcări. În prezent, cel mai avansat proiect este cel subteran din Piața Universității unde, la final, bucureștenii vor avea la dispoziție, contra cost bineînțeles, peste 340 de locuri. Până acum, a fost obținută autorizația de construire și demarate lucrările aferente construirii parcajului subteran. Perioada de execuție va fi de 19 luni.
Un alt obiectiv este parcajul subteran din Piața Charles de Gaulle, unde se vor construi 600 de locuri. În acest caz, însă, lucrările nu sunt la fel de avansate. Mai exact, a fost desemnat investitorul, urmând să fie semnat contractul de concesiune și, mai apoi, vor fi începute lucrările de execuție a parcajului.
Printre cele mai mari proiecte aflate pe lista Primăriei se află parcarea subterană din Piața Alba-Iulia – 1.496 de locuri. Doar că, de această dată, lucrurile se mișcă mult mai greu. ”A fost publicat anunțul de participare aferent procedurii, însă nu au fost depuse candidaturi. De aceea, procedura a fost anulată. Durata estimată de realizare a investiției este de trei ani”, mai reiese din datele oficiale.
Celelalte trei proiecte în parteneriat public privat (parcaj subteran Edgar Quinet – 380 locuri, parcaj subteran Piața Walter Mărăcineanu – 241 locuri, parcaj subteran Piața Dorobanți – 254 locuri) se află tot în stadii de ”discuții”, fiecare având diferite perioade de execuție.
În ceea ce privește parcările în sistem ”Park & Ride”, aceste vor fi construite în cadrul proiectelor de reabilitare a străzilor cu linii de tramvai – Șoseaua Iancului-Pantelimon (1.200 locuri), Bulevardul Aerogării (204 locuri) și Bulevardul Liviu Rebreanu (540 locuri).
În prezent, în cele 128 de spații de parcare administrate de Administrația Străzilor București existau 6.308 de locuri. Fiecare loc se închiriază cu 1,5 lei pe oră.
Bucureşteni, vi se pregătesc 6.000 noi locuri de parcare
15 octombrie 2011, 13:55
Ultima modificare în 15 octombrie 2011, 16:55
Cum ar fi dacă în București ar apărea, în următorul an, 6.000 noi locuri de parcare? Răspunsul este ușor de dedus: nu s-ar mai ridica mașini în fiecare zi, iar nervii șoferilor s-ar limita doar la trafic.
Etichete: parcare
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Bilderberg nu a venit să ne liniștească: Obișnuiți-vă cu noua normalitate
- Fără cuvinte: 15.000 de contribuabili greci nu au plătit statului impozite de 37 de miliarde de euro
- Accor vrea să deschidă 200 de hoteluri în Asia până în 2014
- E oficial: Vom putea pune în rezervoare benzină de la rușii de la Gazprom
- Goldman Sachs confirmă numărul mare de bănci europene care ar putea testele de stres: cel puţin 50
- Mugur Isărescu se întâlneşte cu șeful cel mare al grupului Bilderberg
- Mișcarea „Occupy Wall Street” se extinde în toată lumea! Varianta românească, „Occupy Bucharest”!
- Sébastien Loeb va concura cu Ferrari
- Tabără: România trebuie să devină exportator de produse agricole prelucrate
- În perioada 2014-2020, fermele mici din UE vor primi o subvenţie fixă cuprinsă între 500 şi 1.000 euro