Conform sursei citate, în topul oraşelor cu cel mai mare număr de utilizatori Facebook, după Bucureşti (cu 1,76 milioane de conturi), urmează Cluj-Napoca (300.000 de conturi, 3,24% din total), Iaşi (290.200; 3,13% din total), Timişoara (290.000; 3,13% din total), Constanţa (202.990, respectiv 2,19% din total) şi Craiova (200.810 conturi; 2,17% din total).
Alte oraşe care înregistrează peste 100.000 de conturi de utilizatori de Facebook sunt: Braşov, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Arad, Bacău, Sibiu, Piteşti şi Brăila.
În ianuarie 2017, numărul paginilor româneşti de Facebook urmărite de Facebrands.ro a depăşit cifra de 40.000, cu 7.511 mai multe decât cele înregistrate la începutul anului 2016. În acest context, 18% din numărul actual de pagini de Facebook monitorizate de serviciile Facebrands au fost create în 2016.
La nivel general, în România se înregistrează, la ora actuală, 9,6 milioane de conturi ale utilizatorilor români de Facebook, dintre care 9.266.300 (96,52%) şi-au declarat oraşul de reşedinţă. Astfel, numărul de conturi de Facebook din România a crescut cu 15,66% faţă de începutul anului 2016, respectiv cu 9,09% faţă de finele lunii septembrie 2016, când s-au consemnat 8,8 milioane de conturi.
La nivel regional, cele mai multe conturi de Facebook erau înregistrate în Transilvania (1,80 milioane), urmată de Muntenia (1,65 milioane) şi Moldova (1,24 milioane).
Pe categorii, cei mai mulţi utilizatori români de Facebook au vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani (26,83%), urmaţi de către cei între 18 şi 24 de ani (21,47%) şi de segmentul de vârstă 35 – 44 de ani (21,15%).
În ceea ce priveşte ponderea celor care deţin conturi de Facebook, aceasta este egală, respectiv 50% – 50% femei versus bărbaţi. De asemenea, 68,04% dintre românii care au cont de Facebook sunt căsătoriţi, 22,60% sunt singuri, în timp ce 8,26% sunt într-o relaţie, iar 1,09% sunt logodiţi.
Facebrands.ro, serviciul de monitorizare a activităţii comerciale derulate în România pe reţeaua socială Facebook, prezintă atât date despre activitatea utilizatorilor pe reţeaua de socializare, cât şi despre evoluţia şi activitatea paginilor româneşti.AGERPRES/(AS – autor: Daniel Badea, editor: Nicoleta Gherasi)