Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului a întocmit un plan de marketing pentru promovarea Bucureştiului prin care vizează o creştere medie anuală a numărului turiştilor cu minimum 4,8%.
De asemenea, se urmărește o apreciere medie a numărului de înnoptări cu peste 6,8% şi creşterea notorietăţii destinaţiei cu 15%, potrivit declarațiilor ministrului Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, la o conferinţă de presă. În aprilie 2011 s-a identificat o creștere cu 5,1% față de aceeași lună din anul trecut, potrivit datelor Institutului National de Statistică, iar dorința MDRT este să susțină acest ritm de creștere la nivel anual.
Planul identifică și nevoia de noi segmente pe turismul de business, cum ar fi turismul cultural, city break, de sănătate și de evenimente. „Se recomandă ca poziţionarea oraşului să vizeze tinerii, datorită animaţiei şi a spiritului liber din Bucureşti, activităţile din Centrul istoric, unde trebuie finalizată reabilitarea, precum şi datorită vieţii de noapte. Este considerat cel mai bun divertisment din S-E Europei”, a spus Elena Udrea.
Ministerul a anunțat că va inaugura un Circuit al celor aproximativ 30 de forturi vechi din jurul Capitalei și că va realiza un parteneriat pentru construcţia unui centru balnear în Bucureşti. ”Nu multe oraşe au resurse balneare, cum are Bucureştiul. Resursa balneară este în administrare privată și trebuie să facem un parteneriat cu acesta pentru a construi un centru balnear în capitală. Ne vom adresa şi Ministerului Sănătăţii pentru exploatarea Centrului Ana Aslan. Trebuie găsit un partener privat’, a mai declarat Elena Udrea.
MDRT a semnat, la începutul lunii iunie 2011, un contract pe patru ani, în valoare de 101.952 euro pentru realizarea planului de marketing pentru municipiul Bucureşti în domeniul turismului, cu consorţiul Detente Consultants. Potrivit reprezentantilor firmei, Bucureştiul va avea nevoie de un brand turistic. „Bucureştiul este dezvoltat haotic. Trebuie să folosim noile tehnologii pentru promovarea lui, să realiză un brand turistic al Bucureştiului. Trebuie să fie folosite toate modalităţile actuale de promovare, internet şi social media”, a declarat directorul pentru Europa de Est al Detente Consultants, Jamil Benabdallah.
Planul de marketing va fi înaintat Primăriei Bucureşti, care poate pune sau nu în aplicare măsurile recomandate în document.
SURSA: Agerpres