Bucureşti se află pe locul 16 în clasamentul global al pieţelor vizate de retaileri în 2013, cu 21 noi intrări pe piaţă, potrivit unui rapot care urmăreşte mişcările retailerilor, realizat de CBRE.
Retailerii au fost atraşi în Bucureşti în 2013 pe fondul deschiderii de noi centre comerciale, precum şi al reamenajării sau semnării de noi contracte în centre deja existente. În timp ce unele dintre aceste intrări s-au realizat în zone centrală sau galerii comerciale în incinta hotelurilor, majoritatea noilor intrări pe piaţă s-au efectuat în cadrul centrelor comerciale. În total, prezenţa retailerilor în Bucureşti se situează la 28,2%, plasând Capitala pe poziţia 49 a clasamentului global, dintr-un total de 189 oraşe.
Parisul este cea mai atractivă piaţă pentru segmentul retail, cu 50 de noi branduri atrase anul trecut, în timp ce Franţa deţine poziția de lider pentru noi intrări pe piață, potrivit raportului CBRE.
Studiul a constatat că peste jumătate dintre retaileri (51%) sunt acum prezenți în toate cele trei regiuni majore la nivel global, respectiv America, EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa) și Asia Pacific, în ușoară creștere față de anul 2012.
Retailerii s-au axat mai mult pe piețele mature în 2013, 18 dintre cele mai vizate orașe fiind considerate piețe mature, față de numai 14 anul anterior. 83% din orașele analizate au înregistrat cel puțin o nouă intrare pe piață în 2013 (comparativ cu 81% în anul precedent), piețele cele mai vizate înregistrând o creștere de 28% a noilor intrări.
Parisul a crescut în popularitate în rândul orașelor cele mai atractive pentru retaileri, înregistrând 50 de noi intrări pe piață pe parcursul anului trecut, inclusiv 10 noi branduri de lux din sectorul Lux & Business Fashion. Capitala franceză a beneficiat de deschiderea a trei noi centre comerciale în 2013, dar locațiile premium poziționate central au fost cele care au atras cele mai multe branduri internaționale. Concurența între brandurile de lux pe aceste străzi este acerbă ca urmare a cererii tot mai mari din partea turiștilor, mai ales a celor de proveniență chineză.
Tokyo este al doilea oraș ca nivel de atractivitate pentru retaileri, cu un număr dublu de noi intrări pe piață în 2013 (48) față de 2012, reflectând astfel o încredere consolidată în perspectivele economice ale Japoniei. Hong Kong si Abu Dhabi ocupă pozițiile trei și patru în clasamentul celor mai atractive piețe, cu 43, respectiv 42 de noi intrări.
Londra gazduiește mai multe branduri internaționale decât orice alt oraș și, cu toate acestea, a reușit să atragă 31 de noi retaileri anul trecut. Alte orașe incluse în primele 10 poziții ale clasamentului sunt Beijing, Moscova, Shanghai, Frankfurt, Taipei și Singapore.