Magazinele de modă online au una dintre cele mai rapide creșteri din segmentul eCommerce. Același trend pozitiv se vede și în România, unde comerțul cu haine și accesorii are o creștere anuală de aproximativ 40%.
”Putem spune că anul acesta segmentul de fashion online a fost vedeta eCommerce-ului local. Cu o piață mai educată și o diversificare puternică a produselor, site-urile de modă au devenit un canal de shopping de încredere pentru români. Până acum, 2017 a fost cel mai bun an pentru noi, înregistrând cu 130% mai multe comenzi față de aceeși perioadă din 2016”, menționează Raluca Radu, Country Manager Answear.ro.
Potrivit datele magazinului online, cele mai multe produse se comandă în orașele București, Cluj, Timișoara, Iași și Constanța. La coada clasamentului se regăsesc orașele Moldova Nouă, Băile Herculane și Sovata.
Constanța este orașul cu cea mai ridicată valoare medie a coșului de cumpărături, de aproximativ 370 lei. Pe locurile următoare se clasează Cluj, Iași și Timișoara. Cu o valoare medie a coșului de cumpărături de aproximativ 360 lei, orașele Ploiești, Pitești, Sibiu și Craiova ocupă ultimele poziții. Cu un cost al vieții ridicat, Capitala este la mijlocul clasamentului.
Cel mai scump produs achiziționat în 2017 de pe site-ul acestui magazin este un palton din colectia de toamna a brandului de top Trussardi, în valoare de 5.499 lei, cumpărătorul fiind din București.
Peste 65% dintre clienții magazinului sunt femei, raportul fiind destul de unitar indiferent de regiune sau oraș. Cu toate acestea, bărbații comandă produse mai scumpe decât doamnele, valoarea medie a coșului de cumpărături fiind chiar și cu 10-15% mai mare. La fel, domnii sunt și mai deschiși să consulte ofertele site-urilor de fashion, rata de conversie fiind și cu 20% mai mare decât în cazul doamnelor.
În ceea ce privește dispozitivele folosite pentru cumpărăturile online, românii preferă să achiziționeze articole vestimentare și accesorii de pe telefoane sau tablete. Astfel, în majoritatea regiunilor peste 50% dintre comenzi sunt plasate de pe terminalele mobile, Cluj și Timișoara fiind orașele cu cele mai multe vizite din mediul mobile.
În materie de branduri, românii au arătat în 2017 un apetit sporit pentru nume precum : Tommy Hilfiger, Hilfiger Denim, Medicine, Adidas Originals, New Balance, Nike și Pepe Jeans. Însă, la nivel de oraș se pot observa mici particularițăți la nivel de consum. Pentru clujeni, în topul preferințetelor se situează Lacoste, timișorenii aleg Missguided, Geox și Emu, iar constanțenii optează pentru branduri precum Versace, Calvin Klein și Puma. Ieșenii preferă Diesel, Mango și Levi’s, iar piteștenii cumpără în principal produse de la US Polo, Wrangler și Calvin Klein.