Nu mai puţin de 80 de noi branduri consacrate au intrat pe pieţele din Europa Centrala şi de Est într-o perioadă în care numărul proiectelor şi al dezvoltatorilor de spaţii comerciale se afla pe un trend ascendent.
Cu 22 de noi branduri care au deschis magazine la nivel local, Bucureştiul ia faţa unor mari capitale precum Berlin şi Madrid şi se află în topul european al oraşelor cu cele mai multe nume noi atrase la nivel local. Londra (65), Paris (36) şi Moscova (33) sunt capitalele europene care au atras cei mai mulţi retaileri în cursul anului 2016.
Cei 80 de noi retaileri nou intraţi în regiune au deschis, doar în cursul anului trecut, conform analizei CBRE, peste 85 de noi spaţii comerciale, dintre care aproximativ jumătate sunt lanţuri de magazine din Italia, Statele Unite ale Americii sau Marea Britanie.
Specialiştii apreciază că nivelul consumului şi cheltuielile cu retailul din ţările dezvoltate ale ECE au crescut cu 6,6% în 2016, însă păstrează în continuare un nivel redus faţă de statele din Vestul Europei. Centrele comerciale moderne, retail park-urile sau spaţiile comerciale stradale s-au dezvoltat într-un ritm accelerat în regiune, ceea ce a condus la o creştere puternică a interesului retailerilor pentru extindere, lucru care creează premisele intrării unor noi nume în ECE.
Potrivit datelor prezentate la CEE Retail Days, 34% din totalul noilor intraţi pe piaţă reprezintă branduri de lux şi destinate segmentului de business, iar 13% a fost reprezentat de cafenele şi restaurante.
Generaţia Millennials cheltuie aproximativ 50% din venituri pe relaxare, în special pentru ieşirile cu prietenii, achiziţii de produse şi servicii, cinematograf, concerte sau activităţi variate, tendinţă care se observă şi în cazul Generaţiei Z, a persoanelor născute între 1995 şi 2010, spun specialiştii de la CBRE. Spre deosebire de Millennials, cei din Generatia Z îşi doresc să petreacă mai mult timp liber fiind mai productivi sau creativi şi nu doar pentru ieşirile cu prietenii. Tot aceştia sunt şi cei pentru care graniţele dintre online şi offline nu mai există şi un magazin fizic şi o oferta online nu vor mai oferi diferenţe notabile. Aici intervine avantajul conceptului omni-channel, care va elimina barierele comerciale dintre tradiţional şi online.
Agerpres