In luna ianuarie, marile televiziuni isi pregatesc „la gura sobei” programele pentru grilele de primavara. Respectiva liniste ar fi fost un prilej de afirmare pentru posturile nou venite pe piata TV, macar in Bucuresti. N-a fost sa fie asa. Bucurestenii continua sa ramana fideli posturilor consacrate.
Televiziunea metropolitana B1 TV, inaugurata la jumatatea lunii decembrie 2001, a inregistrat in ianuarie a.c, conform masuratorilor CSOP/Sofres Taylor Nelson, cote de piata de 1,5% (toata ziua), respectiv 1,2% in intervalul de maxima audienta. Eugen Ovidiu Chirovici, directorul executiv al statiei B1 TV, caracterizeaza perioada 14 decembrie 2001 – 14 martie 2002 (data lansarii oficiale a postului) ca fiind una „de probe, in care am avut ca obiective pe de-o parte asezarea pe piata a programelor produse de B1 TV sau achizitionate si construirea audientei generale a postului si, pe de alta parte, pregatirea noii grile de programe, a lansarii oficiale si iesirea pe satelit. Consideram ca obiectivele propuse pentru aceasta perioada au fost atinse. In business planul realizat inaintea lansarii, audienta era estimata pentru aceasta perioada la 1,5 procente.”
Conform monitorizarii CSOP, postul B1 TV a difuzat 1.254 de spoturi publicitare reprezentand un volum brut de publicitate de 514.250 dolari (calculat la tarifele-lista). Pe B1 TV au intrat 27 de clienti publicitari in ianuarie. Surse din piata publicitatii ne-au declarat ca difuzarile au fost in regim gratuit, dar conducerea executiva a statiei spune ca „pentru luna decembrie, am stabilit pachete promotionale de vanzare a publicitatii”. Absenta de pe lista investitorilor a unor clienti precum Connex sau Dialog dovedeste ca statia trebuie sa mai creasca. „B1 TV si-a propus ca pana la sfarsitul anului sa atinga pentru Bucuresti o cota medie de piata de 6%”, afirma Eugen Ovidiu Chirovici.
Postul de stiri Realitatea TV nu a intrat in masuratorile CSOP in cursul lunii trecute. Dar cand a intrat, conform analizelor din intervalul 28 ianuarie – 10 februarie 2002, cotele sale de piata ale sale au fost de 0,2 % (toata ziua) si de 0,1% (prime-time) in Bucuresti. Aceste cifre confirma declaratiile patronului Silviu Prigoana acordate revistei „Fapte”, potrivit carora nu este interesat de audienta postului sau de „nisa”.
Ar mai fi de comentat si cota de piata a OTV-ului. Dar n-o comentam, pentru ca postul nu are cota de piata, ci cota de mahala.     
Principalii investitori publicitari la B1 TV (ianuarie 2002)
Investitori        Nr. de spoturi    Volum brut difuzat (dolari)
Unilever            157        106.810    
Ministerul Turismului    118        60.300
Telemobil        79        44.350
New Films International    129        41.510
Kraft Foods Romania    82        40.875
Miko Beauty Center    109        37.900
Prodal ‘94        33        35.400
Radio Total        69        27.800
McDonald’s        39        23.485

BAZAR

Ilie Nastase este directorul general EDI – Romania
Incepand cu 14 februarie, fosta glorie a tenisului romanesc Ilie Nastase este directorul general al EDI – Romania, trustul de radio care cuprinde statiile Europa FM, Radio Total, Radio 21 si regia de publicitate Regie Radio Music – entitate ce administreaza spatiul publicitar al celor trei radiouri. El o inlocuieste pe Mioara Vasilescu, care fusese numita in aceasta functie doar cu o luna in urma. Mioara Vasilescu s-a reintors in functia de director general la Radio Total.

Zenith Media a castigat bugetul Wella
In urma unei licitatii desfasurate la sfarsitul lunii ianuarie, Zenith Media a devenit agentia care va administra bugetul de media al companiei Wella Romania. Carmen Oancea, directorul de marketing Wella Romania, spera ca noua colaborare cu Zenith Media va sprijini cresterea cifrei de afaceri a cunoscutei companii producatoare de cosmetice. Pe de alta parte, Zenith Media presteaza incepand din acest an si serviciile de planificare de media pentru clientul Exxon-Mobil. Pana acum, agentia prestase doar serviciile de cumparare de media pentru Exxon-Mobil.

D’Arcy munceste cu Spor
In acest an, producatorul de lacuri si vopsele Policolor a incredintat bugetul de publicitate al gamei de vopsele Spor agentiei de publicitate D’Arcy. Agentia a castigat licitatia organizata de Policolor cu doua concepte creative pentru noua campanie de comunicare Spor.

Notorious apara Bosch de atacurile „piratilor”
Bosch, lider mondial in domeniul sculelor electrice, a decis sa riposteze la atacurilor „piratilor” – produsele contrafacute – sustinand o campanie care sa exprime contradictia dintre aparenta si realitate, dintre fals si original. Campania „Bosch – scule originale” a fost conceputa de agentia de publicitate Notorious Advertising si se adreseaza cu precadere publicului masculin. Adriana Jipa, Account Director la Notorious Advertising, precizeaza ca aceasta actiune „este o anticipare a marii campanii de imagine Bosch pe care agentia noastra a programat-o pentru tot anului 2002”. Florin Dumitrescu, copywriter la Notorious, apreciaza ca „o campanie anticontrafaceri este o buna ocazie sa intaresti imaginea clientului. Faptul ca esti piratat functioneaza si ca argument in plus ca esti mare.”

Lintas face PR pentru Electrolux
Agentia de publicitate Lowe Lintas GGK a castigat, in urma unei licitatii, serviciile complete de Public Relations pentru producatorul de aparatura electrocasnica Electrolux. Echipa care a realizat proiectul castigator a fost formata din: Simona Berca (PR Director), Hortensia Nastase si Mugur Nita (PR Executive), Cristina Petrea (Account Director), Ioana Manea (Director de Creatie), Marian Enache (copywriter) si Sorin Bradin (Art Director).

Saatchi&Saatchi rontaie chipsurile Chio
Agentia de publicitate Saatchi&Saatchi Romania are un nou client: Chio Romania, producatorul chipsurilor Chio. Echipa agentie va realiza in acest an strategia si creatiile campaniilor de comunicare.

ARBOmedia a devenit membru BRAT
Regia de publicitate ARBOmedia a aderat la Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), beneficiind de toate drepturile statutare ca membru al acestui organism. „Gestionand spatiile de publicitate ale unor titluri de presa, afirma Serban Ciusca, director general la ARBOmedia, unul din argumentele forte de vanzare este tirajul, si nu in orice fel, ci auditat de o organizatie profesionista”.