Bucureştiul ocupă locul 76 în topul destinaţiilor la nivel mondial în ceea ce priveşte prezenţa retailerilor internaţionali, 14% dintre acesţia fiind branduri de lux, potrivit celui mai noi raport de retail întocmit de CB Richard Ellis.
Londra este principala destinaţie pentu retailul internaţional, atrăgând 60% dintre retailerii internationali de top. Aceasta este urmată de Paris (cu 49% dintre retaileri) şi de New York (cu 47). Locul al patrulea este ocupat de Dubai, care şi-a accentuat importanţa în peisajul de retail la nivel mondial.
De asemenea, oraşele din Asia au câştigat teren, Tokyo, Singapore, Hong Kong şi Beijing plasându-se între primele 15 destinaţii preferate de retailerii internaţionali.
2008 – anul intrării pe piaţa locală a unor branduri de renume
De asemenea, studiul CBRE arată că anul 2008 a fost unul dintre cei mai activi în ceea ce priveşte intrarea unor branduri internationale pe piaţa locală. Romania a devansat ţări din zona Central Est Europeană, precum Rusia, Ucraina, Bulgaria, Cehia, Slovacia, Polonia. Ţările care un înregistratat un procentaj mai ridicat decât România sunt: Arabia Saudita, Kuweit, Serbia, Indonezia sau UAE.
Prezenţa României între ţările cele mai interesante pentru mărci de renume internaţionale se datorează puterii de cumpărare în creştere înregistrată în ultimii ani, îmbunătăţirii indicatorilor economici generali, stabilităţii politice şi deschiderii unor centre comerciale moderne.
Astfel, România este în continuare interesantă pentru branduri de renume internaţional, care şi-au deschis recent primele magazine în Bucureşti, precum C&A, Decathlon, Imaginarium, Mladinska, Glou, Cortefiel, Peacocks. Acestea vor fi umrate de GAP, Bebe, Vero Moda sau Jack&Jones.
Marea Britanie, numărul 1 în topul pieţelor internaţionale de retail
Marea Britanie continuă să domine piaţa internaţională de retail la nivel global, în vreme ce Europa îşi pastrează abilitatea de a atrage cei mai importanţi retaileri din lume, potrivit studiului CB Richard Ellis.
Studiul anual al CBRE a luat în calcul 280 dintre retailerii internaţionali de top din 67 de ţări, explorand globalizarea industriei retail şi subliniind diferenţele dintre sectoare şi regiuni pentru identificarea tendinţelor ce se manifestă în cadrul expansiunii globale a retailului.