Ciolacu: Soluţia este metroul extins
El a explicat că soluția constă în extinderea metroului și în organizarea sistemului de transport în comun. A făcut referire la exemplul Berlinului, unde foarte puțini locuitori utilizează mașinile personale. În Berlin, oamenii, inclusiv directorii, preferă să folosească transportul public, considerat a fi cel mai bun sistem.
De asemenea, s-au luat măsuri pentru îmbunătățirea infrastructurii, cum ar fi construirea de pasarele, pasaje și lărgirea drumurilor. Marcel Ciolacu a subliniat că aceste lucruri sunt considerate normale și necesare, iar extinderea metroului în direcția Pipera este crucială, deoarece acea zonă găzduiește multe companii multinaționale și clădiri de birouri.
„Soluţia este metroul extins şi organizarea sistemului de transport în comun. Berlinul … foarte puţini berlinezi folosesc maşinile. Oameni, directori se urcă în transportul public, e cel mai bun sistem în Berlin. Se fac pasarele, pasaje, lărgeşti… Sunt lucruri, până la urmă, normale, dar metroul … Spre Pipera, până când nu se lungeşte metroul, acolo sunt multinaţionalele, acolo sunt clădirile de birouri”, a declarat Ciolacu.
Gestionarea eficientă a timpului pentru a depăși obstacolele traficului
Marcel Ciolacu a afirmat că se simte rușinat că trebuie să-și facă timpul într-un mod care să îi permită să își îndeplinească toate sarcinile. Totuși, el a subliniat că își organizează activitățile în funcție de priorități și că nu neglijează nicio activitate, chiar și în condițiile traficului intens.
„Mi-e ruşine. Totuşi, îmi fac timpul în aşa fel încât să le acopăr pe toate, asta e. Nu neglijez o activitate pentru stat în trafic, le calibrez în funcţie de activitatea pe care o am”, a afirmat Marcel Ciolacu.
Dezvoltarea rețelei de metrou, soluția pentru traficul urban
Premierul Marcel Ciolacu a declarat la debutul lucrărilor de metrou din Cluj că fără dezvoltarea rețelei de metrou nu se pot soluționa problemele de trafic într-o capitală sau într-un oraș dezvoltat precum Clujul. El a subliniat că, indiferent de câte pasarele sau modificări ale sensurilor de circulație sunt implementate, doar metroul poate asigura o soluție durabilă pentru traficul urban.
„Clujul şi-a luat cea mai mare porţie de dezvoltare în acest moment, odată cu Spitalul regional, cu Aeroportul şi acum cu primul metrou din afara Bucureştiului. În Bucureşti nu s-a întâmplat acest lucru, acum încercăm cu domnul ministru, cu primarii de sector să regândim extinderea metroului, pentru că, indiferent de câte pasarele faci, indiferent cât de mult modificăm sensurile de circulaţie, fără metrou nu rezolvi problema de trafic într-o capitală sau într-un oraş atât de dezvoltat cum este Clujul”, a transmis Ciolacu.