Urmånd modelul Microsoft, IBM, Apple sau Vodafone, companiile locale vor avea ocazia să îşi promoveze produsele şi serviciile într-un oraş virtual, parte din cea mai celebră comunitate online din lume, Second Life. Ateneul, Muzeul de Artă, Hotelul Hilton, Cafeneaua Turabo sau Biblioteca Centrală Universitară sunt doar cåteva dintre obiectivele turistice pe care utilizatorii Second Life le vor găsi peste două săptămåni în Bucureştiul Virtual. Programul realizeaz
Urmånd modelul Microsoft, IBM, Apple sau Vodafone, companiile locale vor avea ocazia să îşi promoveze produsele şi serviciile într-un oraş virtual, parte din cea mai celebră comunitate online din lume, Second Life.
Ateneul, Muzeul de Artă, Hotelul Hilton, Cafeneaua Turabo sau Biblioteca Centrală Universitară sunt doar cåteva dintre obiectivele turistice pe care utilizatorii Second Life le vor găsi peste două săptămåni în Bucureştiul Virtual. Programul realizează online o lume virtuală 3D, aproape în totalitate cu contribuţia utilizatorilor săi. Accesånd copia oraşului, utilizatorii vor putea, prin avatarurile lor (reprezentarea unui vizitator în 3D – n.r.), să admire picturile din interiorul Muzeului de Artă al Romåniei sau să facă un shopping în magazinele hotelului Hilton.
Punerea pe piaţă a proiectului este preconizată pentru sfårşitul lunii noiembrie, managerii proiectului dorind să organizeze la 1 Decembrie un festival al Romåniei în Second Life. Bucureştiul Virtual va fi promovat pe cele mai citite bloguri şi site-uri de presă avånd drept temă Second Life, printr-o campanie de PR ce va anunţa faptul că romånii îşi sărbătoresc ziua naţională şi în această manieră inedită. În ţară, promovarea se va face prin radio şi presa scrisă.
Campaniile de marketing trebuie să distreze clienţii
Planurile Aurei Tatu includ colaborări cu diverse companii interesate să-şi plaseze brandurile într-o directă interacţiune online cu utilizatorii romåni şi străini. Se mizează în mod special pe persoane cu studii superioare, lideri de opinie ce pot transmite mesajul brandului mai departe, în comunitatea din care fac parte. Un astfel de exemplu este Coca-Cola, care a lansat în Second Life un concurs internaţional pentru construirea unei maşini de distribuire automată a faimoasei băuturi. Cåştigătorul competiţiei a primit un premiu de cåteva mii de dolari, şi-a văzut soluţia pusă în practică şi a fost invitat să petreacă o zi la sediul Coca-Cola, alături de managementul companiei. La råndul său, brandul H&M a făcut un concurs de design vestimentar, iar modelul cåştigătoarei a fost expus în magazinele reţelei din toată lumea. Vodafone a lansat la nivel internaţional un serviciu prin care poţi trimite sms-uri din şi spre lumea virtuală. Enel a oferit copaci virtuali, pe care utilizatorii îi îngrijesc în Second Life, scopul proiectului fiind de a genera sensibilitate în jurul unei campanii de plantare de copaci reali.
16 mil. de utilizatori din toată lumea sunt înregistraţi în Second Life. Ultimele statistici arătă că 45.000 dintre aceste conturi sunt logate după IP din Romånia
Online / Conferinţă
Întålnirile de business sunt preferate nu doar de echipa lui Matei. Managerii unor companii precum Dell, Microsoft sau IBM folosesc acest mijloc de comunicare pentru a tăia din costurile deplasării în alte state din SUA sau în Europa, dar şi pentru trainingul sau monitorizarea angajaţilor.