Oficiul Ungar pentru Turism (HNTO) a lansat zilele trecute o nouă campanie de promovare a capitalei maghiare. Prin programul „Budapest Winter Invasion“, autorităţile intenţionează să aducă o sută de mii de turişti străini în această iarnă. În această afacere inedită s-au mai implicat nume mari ale industriei hoteliere - Intercontinental, Hilton, Marriott şi Kempinski - compania aeriană naţională a Ungariei – Malev, aeroportul din Budapesta şi alianÅ
Oficiul Ungar pentru Turism (HNTO) a lansat zilele trecute o nouă campanie de promovare a capitalei maghiare. Prin programul „Budapest Winter Invasion“, autorităţile intenţionează să aducă o sută de mii de turişti străini în această iarnă.
În această afacere inedită s-au mai implicat nume mari ale industriei hoteliere – Intercontinental, Hilton, Marriott şi Kempinski – compania aeriană naţională a Ungariei – Malev, aeroportul din Budapesta şi alianţa aeriană One World. „Momeala“ aruncată de unguri pentru „a prinde“ cât mai mulţi turişti este un sistem atractiv de bonusuri. Astfel, în perioada decembrie 2007 – martie 2008, patru nopţi la unul dintre cele 21 de hoteluri de patru şi cinci stele participante la această campanie vor fi vândute la preţ de trei.
De asemenea, campania va fi promovată pe cursele partenerilor Malev din alianţa One World, printre care: British Airways, American Airlines, Iberia şi Japan Airlines. (Selectă alianţă, dacă ne gândim că România a ales anul trecut, din motive obscure, să-şi promoveze spoturile pe cursele companiei luxemburgheze Luxair!)
„A fost o greşeală că nu am promovat până acum Budapesta pe timpul iernii, dar am realizat acest lucru în timp util şi sperăm că această campanie va transforma oraşul într-una din cele mai aglomerate capitale europene“, a declarat pentru Capital Akos Niklai, preşedintele HNTO.
Alianţele strategice au fost tot timpul punctele forte ale turismului din ţara vecină. De afilierea companiei Malev la One World, va beneficia întreaga industrie a ospitalităţii. „Intenţionăm să realizăm la Budapesta un nod de transport aerian al Europei Centrale şi de Est“, spune Nicolas Ferri, vicepreşedinte al alianţei One World. „Este prima oară când o alianţă cooperează pentru un proiect care se desfăşoară în Europa“, adaugă Ferri. Este de notorietate faptul că Malev a înregistrat pierderi, dar la începutul acestui an compania a fost vândută operatorului Airbridge, parte a grupului rusesc KrasAir. „Malev şi-a redus costurile şi tinde să revină pe profit“, precizează Llyod Paxton, CEO Malev.
Oficiul Ungar pentru Turism şi-a identificat deja ţările principale şi secundare generatoare de turişti. Sunt vizate ca pieţe majore Germania, Marea Britanie, Irlanda, Austria, Italia şi Statele Unite. Ca pieţe secundare, printre cele mai promiţătoare, se anunţă a fi ţările nordice, Franţa, Rusia şi… România. În primele şase luni ale acestui an, numărul românilor care au înnoptat la Budapesta a crescut cu 49%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2006. „România este o piaţă cu potenţial pentru Ungaria, de aceea am şi inclus-o în portofoliu. Din ce în ce mai mulţi români, care nu sunt din Transilvania, vin la Budapesta“ declară Niklai. Punctele-cheie pe care ungurii mizează, încă din 2003, în strategiile de turism sunt Budapesta, lacul Balaton, segmentul de spa şi turismul de business.
Turismul maghiar nu are nevoie de master planuri
În timp ce Guvernul României întârzie să avizeze aplicarea master planului pe turism, cu ajutorul unor experţi internaţionali (costisitori), maghiarii au pus la bătaie un milion de euro pentru promovarea acestei campanii pentru sezonul rece. „Noi nu am făcut ceea ce face România azi. Nu am avut nevoie de master planuri. Ungaria a profitat de atenţia care i s-a acordat înainte şi după aderarea la Uniunea Europeană“, declară Niklai.
În 2006, au vizitat Ungaria aproximativ 41 de milioane de turişti, cu 6,2% mai mult decât în anul anterior. Încasările de pe urma străinilor au fost de 3,6 miliarde de euro (de trei ori mai mult decât aşteaptă România să încaseze anul acesta din turism!). Suma este cu 4,8% mai mare faţă de cea din 2005. Peste 73% dintre străinii care au intrat în Ungaria sunt cetăţeni ai Uniunii Europene, cei mai mulţi provenind din Austria şi Slovacia.
Conform Oficiului Ungar de Statistică, turiştii au venit în concedii (23%), vizite la rude (22,4%), în probleme de afaceri (13,2%), city break (turism de weekend în oraş 9,7%) şi spa (5,9%). De menţionat că turismul ungar contribuie cu 8,5% la PIB şi generează 12,5 % din totalul locurilor de muncă.
Hoteluri: 800 (din care 18 sunt de cinci stele şi 122 de patru stele)
Număr spa: 56
Număr de turişti în 2006: 41 de milioane
Balanţă plăţi: Străinii au cheltuit în Ungaria 3,4 miliarde euro, iar ungurii au cheltuit în străinătate 2,3 miliarde euro
Cel mai vizitat oraş: Budapesta
Numărul de conferinţe internaţionale susţinute: 431
Oficii de promovare turistică: 150