Circa 150.000 de euro pentru taxa de intrare în franciză, un milion de euro investiţia iniţială şi un spaţiu într-un hotel de lux. Acestea sunt condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească antreprenorii care vor să intre sub umbrela Buddha Bar spa.
Compania deţinută de omul de afaceri francez de origine română Raymond Visan şi-a anunţat intrarea pe piaţa românească zilele trecute, considerând că pe plan local există un mare potenţial de dezvoltare a unor centre spa. Raymond Visan a declarat, în exclusivitate pentru Capital, că îşi doreşte foarte mult ca investiţia din Bucureşti să respecte idealul său în această afacere. „Acest proiect este foarte emoţionant pentru noi, datorită puternicelor rădăcini familiale pe care le avem aici. Intrarea pe piaţa românească într-un hotel cu adevărat de lux, cu o combinaţie între stilul oriental şi cel nouveau art, face parte dintr-un master plan. Succesul obţinut cu un proiect deja implementat la Praga ne face încrezători în viitorul nostru în această regiune“, spune Visan. „Ideal ar fi ca şi la Bucureşti să se respecte conceptul: un hotel care să aibă şi celelalte componente, bar şi spa marca Buddha Bar“, declară Raymond Visan. Extinderea în România se va realiza prin intermediul francizei, fiind deja angajate discuţii cu o serie de potenţiali viitori parteneri. „Important de precizat este că franciza va fi acordată doar o singură dată şi doar unei singure persoane sau companii“, a declarat, pentru Capital, Helen Coulon, directorul general al Buddha-Bar&Buddhaattitude Spa. Şansele ca noua franciză să devină operaţională cât de curând sunt destul de mari, dacă ţinem cont că în perioada următoare este în plan inaugurarea a minimum şapte noi hoteluri de cinci stele, din care patru sunt deja în construcţie. Unul este Grand Hotel Continental, a cărui renovare urmează să fie definitivată anul viitor. Alte trei proiecte care s-ar plia condiţiilor impuse de compania franceză sunt cele dezvoltate de Nord Grup, Willbrook Management (care construieşte un hotel în Pipera) şi Gipa Vegia (o companie italiană care va inaugura un hotel în centrul Bucureştiului).
De fapt, o condiţie impusă de francizor este ca noul spa să fie atribuit doar unui hotel al cărui amplasament se află în Bucureşti, de preferat într-o zonă centrală.
Cel mai scump abonament: 1.500 de euro
„Boutique-hotelurile sunt foarte la modă acum şi ne axăm pe acest gen de unitate de cazare, de cinci stele. Vizăm ca dezvoltarea să fie doar în capitale. Acum, în Bucureşti sunt puţine astfel de hoteluri, dar în câţiva ani se vor dezvolta“, spune Coulon. Deşi în concept una dintre reguli este utilizarea exclusivă a produselor companiei, la Bucureşti se va face o excepţie. Cremele sau loţiunile realizate după diferite reţete secrete tibetane sau indoneziene se vor regăsi şi în România, alături de produse de origine românească. „Vom apela la izvoarele de apă minerală şi termală, disponibile în România, pentru că ele erau mult folosite înainte de 1989, dar acum nu mai sunt. De asemenea, am avut deja discuţii cu Gerovital şi Ivatherm“, mai precizează pentru Capital managerul Coulon. Preţul unui masaj la Buddha Bar Spa va fi între 40 şi 60 de euro, cu 20% mai puţin decât în Paris. „Vor fi disponibile pe piaţă abonamente pe o lună, trei, şase luni şi un an. Cel mai scump abonament anual va costa 1.500 de euro“, mai dezvăluie Helen Coulton.
Important de precizat este că franciza va fi acordată doar o singură dată şi doar unei singure persoane.
Helen Coulon, director general Buddha Bar Spa
Un gigant în formare
35 mil. euro este cifra de afaceri, în 2008, a grupului George V, deţinătorul Buddha Bar. Pe lângă producţia de muzică şi divizia de baruri şi restaurante, o altă sursă de venituri este turismul.
Raymond Visan
Patronul «made in Romania»
Raymond Visan (59 de ani – foto) provine dintr-o familie sută la sută românească. Familia sa a emigrat în Franţa imediat după instalarea comunismului în România, obţinând statutul de refugiat. La originea ideii de a înfiinţa lanţul de restaurante şi baruri a stat fascinaţia sa pentru Orient.
Reţea hotelieră
Expansiunea începe din Est
Succesul brandului s-a extins şi în zona turismului. În urmă cu câteva luni, la Praga a fost inaugurat primul hotel al companiei, iar următorul va fi finalizat, până la Crăciun, în Budapesta.
Branduri pentru spa
Franciză de 150.000 euro
Primul complex a fost inaugurat în martie 2007, în Evian. Spaţiile de relaxare cu suprafeţe mici (300-400 mp) sunt operate sub brandul BB Spa, în timp ce unităţile mari (până la 3.000 mp) operează sub denumirea BB Attitude.