La 17 ani după eșecul ultimei uzine producătoare de mașini din Bulgaria – fabrica Rover de la Varna – vecinii noștri de la sud își pun mari speranțe într-un nou proiect: fabrica Great Wall de la Bahovitsa, lângă Loveci. Deși a asamblat primul vehicul încă din luna noiembrie, oficialii chinezi și bulgari au decis ca deschiderea „oficială” a primei uzine chineze producătoare de mașini din Europa să aibă loc pe 21 februarie, iar evenimentul nu a fost deloc unul fără importanță. Asta în ciuda faptului că la Bahovitsa pot fi asamblate maximum 50.000 de mașini anual, un volum extrem de redus prin comparație cu alte uzine europene.
Conform agenției Novinite, investiția derulată de joint-venture-ul chinezo-bulgar se ridică la 97 de milioane de euro însă doar 10% din această sumă provine de la Great Wall. E drept că există promisunea ca acestor 97 de milioane să li se aduauge încă 200de milioane de euro „dacă proiectul va avea succes”.
Prezent la ceremonie, premerul bulgar Bojko Borisov a declarat și că șeful guvernului de la Beijing, Wen Jiabao, a promis Bulgariei investiții de circa 1 miliard însă, conform agenției bulgare de presă oficialul a „uitat” să menționeze moneda la care se referă. „Da, suntem bucuroși că Bulgaria produce mașini. Investiția a venit de la prietenii noștrii. Am vorbit cu prim-ministrul chinez și am primit promisiuni pentru circa 1 miliard până în 2013”, a specificat Borisov. Și ministru economiei, Traicho Traikov, a ținut să își declare susținerea pentru proiectul de la Loveci. „Nu este un accident faptul că Bulgaria a susținut investiția cu 2,4 milioane de leva, bani cheltuiți pentru drumul de acces către fabrică. Sper că ceremonia de deschidere a costat mai puțin”, a glumit Traikov cu reprezentanții presei.
La uzina bulgară, aflată la doar câteva zeci de kilometri de granița cu România, vor fi produse patru modele, sedanul Voleex C10, SUV-ul Hover H5, pickup-ul Steed și un alt vehicul încă nedezvăluit, iar majoritatea mașinilor asamblate vor fi exportate către alte state din Uniunea Europeană sub marca Great Wall. Principalul atu al modelelor Great Wall va fi prețul. În prezent varianta de top a modelului Hover costă în România 14.900 de euro, fără TVA, iar vehiculul are în dotare tracțiune integrală, un motor Mitsubishi cu patru cilindri în linie, alimentat cu benzină, care dezvoltă 126 CP, cutie de viteze cu 5+1 trepte, două air-bag-uri, frâne cu discuri față/spate, ABS Bosch 8.0, jante din aliaj, radio-DVD player și aer condiționat automat. Consumul mixt anunțat de producător este de 11,1 l/100km, iar emisiile de CO2 ajung la 234 g/km.
Bulgaria a devenit cap de pod al industriei auto chineze în Europa
22 februarie 2012, 09:42
Ultima modificare în 22 februarie 2012, 11:42
Grupul chinez Great Wall, împreună cu partenerul bulgar Litex Motors, au deschis ieri, oficial, uzina din Loveci, unde vor fi produse patru modele destinate pieței europene. Celor 97 de milioane de euro investiți inițial li se pot adăuga încă 200, iar premierul bulgar susține că guvernul de la Beijing a promis alocarea a circa 500 de milioane de euro pentru proiecte derulate în statul de la sud de Dunăre.
Etichete: bulgaria,
china,
deschidere,
export,
Great Wall,
inaugurare,
masini,
productie
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook