Guvernul bulgar îşi va modifica planurile referitoare la terminarea autostrăzii "Hemus", care leagă Sofia de Varna. În lipsă de bani, bulgarii sunt puşi în faţa a trei soluţii posibile:- să amâne lucrările;- să construiască o porţiune mai mică;- să construiască benzi suplimentare pe drumuri naţionale paralele.Ministrul Dezvoltării Regionale, Rosen Plevneliev, a declarat că statul bulgar ăşi restrţnge cheltuielile şi că banii necesari finalizării acestei autostrăzi î
Guvernul bulgar îşi va modifica planurile referitoare la terminarea autostrăzii „Hemus”, care leagă Sofia de Varna. În lipsă de bani, bulgarii sunt puşi în faţa a trei soluţii posibile:
– să amâne lucrările;
– să construiască o porţiune mai mică;
– să construiască benzi suplimentare pe drumuri naţionale paralele.
Ministrul Dezvoltării Regionale, Rosen Plevneliev, a declarat că statul bulgar ăşi restrţnge cheltuielile şi că banii necesari finalizării acestei autostrăzi în anul în curs vor fi utilizaţi pentru altceva. Potrivit planurilor iniţiale, proiectul ar fi costat 1,5 miliarde euro.
Concret, la bugetul de stat se află banii dar realizarea proiectului ar fi fost prea costisitoare pentru perioada de depresie economică. Proiectul a fost demarat de autorităţile comuniste în anii 1970. În prezent, din totalul de 433 km sunt rulabili doar 151 km, împărţiţi în două segmente. Ambele sunt situaţie în capetele traseului proiectat al autostrăzii. Primul este Sofia-Iablaniţa, iar al doilea este Şumen-Varna.
Impactul pentru români
Proiectul îi afectează pe românii interesaţi de tranzitarea Bulgariei sau de petrecerea vacanţei pe litoralul bulgăresc în mod diferit, în funcţie de localitatea de origine din România.
Astfel, românii din estul extrem ţării, care ar intra în Bulgaria prin Silistra sau Vama Veche pentru a se deplasa spre litoral nu sunt afectaţi deloc. Grosul turiştilor români, care ar intra în Bulgaria prin Ruse beneficiază deja de autostradă pe segmentul Şumen-Varna. Indiferent dacă autostrada este sau nu construită dinspre Şumen spre Sofia, acest număr mare de turişti nu ar fi afectata, deoarece intrarea pe autostradă completă se va face oricum prin Şumen, pe traseul Bucureşti-Ruse-Razgrad-Şumen. Abia locuitorii din vestul ţării ar fi afectaţi. Intrând în Bulgaria prin Vidin, ei s-ar îndrepta spre autostradă prin Vidin-Montana-Vraţa pentru a intra pe autostradă la Botevgrad, aflat în segmentul deja construit al autostrăzii, Sofia-Iablaniţa.
Românii care doar vor să tranziteze Bulgaria spre Grecia, şi care vin din centrul şi estul ţării, sunt afectaţi de amânarea finalizării autostrăzii. Indiferent dacă intră pe autostradă la Kuţina, venind din direcţia Bucureşti-Ruse sau dacă vin dinspre Constanţa şi intră pe autostradă chiar la Varna, le lipseşte din traseu o bucată mare de autostradă nefinalizată. Cei din vestul ţării care intră în Bulgaria pe la Vidin şi ar intra pe autostradă la Botevgrad, dar de data asta pentru a merge spre Sofia, pot să utilizeze autostrada până în capitala ţării. Pentru traseul spre Grecia, problema apare la autostrada „Struma” pe traseul Sofia-Blagoevgrad-Kulata (la graniţa cu Grecia), care nu este nici ea finalizată.
DETALII
Pentru mai multe informaţii despre reţeaua de autostrăzi a Bulgariei, precum şi hărţi, citeşte şi Bulgaria va construi autostrăzi noi şi va repara drumurile vechi.