Moskovski a precizat că operatorii aeroporturilor din Munchen, Frankfurt, Zurich, Lyon, Dublin şi Heathrow (Londra), precum şi o serie de companii din Qatar, Turcia şi China, şi-au manifestat deja interesul de a participa la licitaţia pentru concesionarea principalului aeroport din Bulgaria. 

"Va exista o sumă mare care va trebui să fie plătită la începutul concesiunii. Efectul net la bugetul statului pentru întreaga perioadă de concesionare este estimat să fie de aproximativ 1,2 miliarde leva", a precizat Ivailo Moskovski. Acesta a adăugat că preţul iniţial de pornire a licitaţiei va fi de 570 milioane leva iar câştigătorul va trebui să facă o serie de plăţi anuale mai mici pe întreaga perioadă a concesiunii. 

Compania aeriană irlandeză Ryanair, care intenţionează să facă din aeroportul Sofia una din bazele sale de operaţiuni din Europa, a sfătuit Guvernul bulgar să selecteze un ofertant care să poată promite triplarea traficului de pasageri în 10 ani în loc să se concentreze pe fondurile strânse de pe urma concesionării. 

Guvernul bulgar speră să semneze un contract de concesionare a aeroportului din Sofia, utilizat de peste patru milioane de pasageri în 2015, până la finele acestui an urmând ca fondurile strânse să fie utilizate pentru modernizarea companiei naţionale de căi ferate BDZ. 

La finele lunii martie, Guvernul bulgar a demarat o altă licitaţie pentru concesionarea aeroportului din Plovdiv, al doilea mare oraş din Bulgaria, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 15 iunie. Aeroporturile din oraşele Varna şi Burgas sunt operate de un consorţiu condus de firma germană Fraport încă din 2006. 

 AGERPRES