Guvernul bulgar şi-a făcut o strategie de dezvoltare a turismului pe următorii cinci ani. Principalul obiectiv ete ca în 2013 ţara vecină să se rupă de eticheta de destinaţie de vară (pentru zona litorală) şi de iarnă (pentru staţiunile montane) şi să devină o destinaţie pentru tot anul, precum principala atrascţie turistică din regiune.
În prezentarea de motive de la care cabinetul de la Sofia a pornit discuţia se menţiona că Bulgaria are până acum preponderent oferte pentru turism de masă, evitând până acum să se atingă de zona premium şi să promoveze anumite obiective culturale sau naturale unice.
Astfel, guvernul va pune în aplicare un program complex de dezvoltare a mai multor tipuri de turism, aparent fără nicio legătură între ele: cultural, rural, eco-turism, balneo-climateric, spa, cosmetic, de sport, de vânătoare şi pescuit, de eveniment, de golf. O atenţie specială va fi acordată segmentului premium, urmând să se promoveze construirea de terenuri de golf, spaţii de vânătoare, clinici de înfrumuseţare, servicii de spa şi nu în ultimul rând hoteluri de cinci stele. Elementul comun al acestor tipuri de turism este atragerea unui număr cât mai mare de turişti străini care să aducă bani.
Conform capitolului financiar din planul bulgarilor, programul de transformare a turismului va costa 7,9 miliarde euro. Se aşteaptă ca peste cinci ani, cheltuielile medii efectuate de un turist în Bulgaria să crească de la 58 euro/zi la 108 euro/zi, iar veniturile din turism să insumeze circa 10 miliarde euro.