Borisov a explicat că cere acordul parlamentarilor pentru a nu fi acuzat apoi că guvernul lui a cheltuit prea mulţi bani pe acest proiect. Toţi cei 120 de parlamentari prezenţi în sală au sprijinit propunerea pentru alocare unei finanţări suplimentare. Ministerul Transporturilor urmează să negocieze cu Banca Europeană de Investiţii un împrumut de 50 milioane de euro cu ajutorul căruia să fie finalizat proiectul. Premierul Borisov a mulţumit parlamentarilor din opoziţie pentru sprijinul acordat.
Podul Calafat-Vidin va avea o lungime de aproximativ 2 kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Costul construcţiei podului, care până în anul 2011 era estimat la circa 225 de milioane de euro, se va ridica cel mai probabil la peste 250 milioane de euro până la finalizarea proiectului. 70 de milioane sunt asigurate prin programul ISPA, grant al Fondului de Coeziune, alte 70 de milioane sunt acordate de Banca Europeană de Investiţii sub formă de împrumut, bugetul de stat al Bulgariei asigură 60 de milioane, banca germană de dezvoltare KfW (Kreditanstalt fur Wiederaufbau) acordă două de milioane de euro sub formă de ajutor şi 18 milioane sub formă de împrumut, iar Agenţia Franceză de Dezvoltare – un ajutor de 5 milioane de euro. Finanţarea accesului de pe malul românesc este asigurată de Uniunea Europeană prin programul ISPA, cu 34 de milioane de euro, şi de bugetul de stat al României, cu 33 de milioane de euro.
În momentul de faţă, România şi Bulgaria sunt legate de un singur pod pe toată lungimea porţiunii comune a Dunării – 470 km. Acesta se află între Giurgiu şi Ruse şi a fost inaugurat în anul 1954.
Sursa: Agerpres
Bulgarii alocă încă 26 de milioane de euro pentru podul Calafat-Vidin
27 ianuarie 2012, 14:28
Ultima modificare în 27 ianuarie 2012, 16:28
Parlamentul bulgar a dat mandat guvernului să finanţeze construcţia podului între porturile dunărene Calafat şi Vidin cu alte 50 milioane de leva (circa 26 milioane de euro). Premierul Boiko Borisov a declarat de la tribuna parlamentară că sunt două opţiuni: să fie alocate încă 50 milioane de leva şi podul să fie finalizat până la sfârşitul anului în curs sau Bulgaria să se renunţe la construcţie şi şantierul să fie îngheţat şi „să rămână peste Dunăre ca un monument”.
Etichete: bulgaria,
pod
Publicat in categoriile: Eveniment
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Eveniment
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook