Agentia de Stat pentru Turism din Bulgaria si-a facut strategia de marketing si a trasat coordonatele de baza ale viitoarei campanii de promovare a tarii ca destinatie turistica. Bugetul anual  va fi de 2,5 milioane euro. In afara de clipuri televizate si de reclame in diferite publicatii, vor mai fi si o serie de reclame putin neconventionale. Aici intra imagini pe cutii de lapte, de bauturi racoritoare si pe ambalaje de paine. Cele neconventionale sunt adresate publicului din Europa de Vest, care considera Bulgaria una dintre destinatiile posibile pentru vacanta.

Potrivit calculalor facute de agentia de stat bulgara, publicul-tinta este format din cei 100 milioane de pensionari vest-europeni, dintre care 40% nu au calatorit in vacante in Europa de Est. Potrivit presedintelui agentiei, Anelia Kruscova, un alt spatiu pe care bulgarii il vaneaza este India. Din studiile bulgarilor reiese ca sapte milioane de indieni au ales sa-si faca vacanta in strainatate in acest an. A prinde o felie cat mai consistenta din suma de turisti indieni este un obiectiv pentru agentie. Mai ales ca numarul este in continua crestere, urmand sa ajunga la circa 20 milioane in 2010. Bulgarii nu se opresc aici cu calculele. I-au adus pe indieni, acum ce se intampla? Studiul merge mai departe si confirma faptul ca 44% dintre turistii indieni sunt vegetarieni si ca ar prefera sa incerce si alte mancaruri decat cele de acasa, dar picante. Astfel, restaurantele hotelurilor de pe litoralul bulgaresc trebuie sa fie pregatite pentru sezonul viitor si pentru astfel de solicitari gastronomice.

Rezultate

Sezonul estival 2008 a fost unul de succes pentru turismul bulgaresc, deoarece, potrivit Aneliei Kruscova, numarul de turisti a crescut cu 17,03%. Prognozele pentru totalul anului in curs indica o posibila crestere de 20%. La capitolul venituri, s-a inregistrat incasari de 1,454 miliarde euro, cu 12,3% mai mult decat in 2007.